امام جمعه سمنان در دیدار با دانشجویان: رشد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه بدون دانشجویان ممکن نیست

نماینده ولی فقیه در استان سمنان معتقد است: رشد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بدون توجه به ظرفیت‌ اساتید و دانشجویان ممکن نیست.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان با گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو، هدف از حضور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را شنیدن بی‌واسطه مسائل و مشکلات دانشجویان و اساتید دانست و اظهار کرد: دیدار با دانشگاهیان فرصتی ارزشمند برای شنیدن نظرها، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های یکی از فرهیخته‌ترین اقشار جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تشریح ابعاد مختلف مکتب فاطمی، ادامه داد: دانشجویانی که ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به‌دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، ظلم‌ستیزی را از مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) الگوبرداری کرده بودند.

وی همچنین در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه این دانشگاه جایگاه ویژه‌ای در میان مراکز آموزشی دارد، گفت: اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان این دانشگاه ظرفیتی ارزشمند برای استان و کشور محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان رفع مشکلات بخش‌های مختلف این دانشگاه، بویژه بخش‌های پژوهشی را وظیفه مسؤولان استان دانست و افزود: پیگیری رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی با طرح این پرسش که چه عامل یا عواملی زمینه‌ساز تنزل ارزش و جایگاه حقیقی انسان می‌شود، گفت: راه تعالی و کمال برای تمام انسان‌ها باز است. افراد در جایگاه‌ها و شرایط مختلف می‌توانند زمینه سعادت خود را فراهم کنند.

مطیعی با بیان اینکه براساس روایات و آموزه‌های دینی، ارزش حقیقی انسان بهشت خداوند است، اظهار کرد: گاهی برخی افراد ظرفیت خود را به امور نازل دنیوی محدود می‌کنند و از دستیابی به درجات عالی انسانی محروم می‌شوند، در حالی که اگر خود را ارزان نفروشند از فرشتگان نیز پروازی‌تر خواهند شد. همان‌طور که مولانا می‌گوید «بار دیگر از ملک پرّان شوم، آنچه اندر وهم ناید آن شوم».

در ابتدای این نشست، چند نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به طرح نظرها و بیان مشکلات حوزه فعالیتی خود پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.