سامانه سیبری از خراسان رضوی خارج شد/پیش‌بینی افزایش دما و جو پایدار

یک کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به خروج سامانه سیبری از استان گفت: از امروز سه شنبه ۲۷ دی ماه تا آخر هفته جوی نسبتا آرام و پایدار در استان خواهیم داشت و دمای هوا نسبت به چند روز گذشته رو به افزایش است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،مرتضی اثمری اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا آخر هفته جوی نسبتا پایدار در استان حاکم است که در شهرهای بزرگ و صنعتی به ویژه شهر مشهد با انباشت آلاینده‌های جوی همراه خواهد بود.

وی بااشاره به گرم شدن دمای هوا در استان، افزود: دمای امروز مشهد حداکثر با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۸ درجه بالای صفر و در سردترین ساعات امشب با یک درجه افزایش نسبت به شب قبل به منفی ۴ درجه خواهد رسید.

اثمری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با ۱۳ درجه زیر صفر سردترین و بردسکن با ۹ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بوده‌اند. در همین مدت دمای شهر مشهد حداقل منفی ۵ درجه و حداکثر ۶ درجه بالای صفر بوده است.

وی با اعلام اینکه از شهرستان تایباد کمتر از یک دهم میلی‌متر بارش گزارش شده است، مطرح کرد: همچنین برای امروز و فردا مقداری افزایش ابرناکی در سطح استان به ویژه در نواحی جنوبی خواهیم داشت اما با نقشه‌ها و تحلیل‌های موجود، بارش برف و باران پیش بینی نشده است.

این کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به خروج سامانه پرفشار سیبری از خراسان رضوی، توضیح داد: سامانه پرفشار سیبری به مدت یک هفته یا بیشتر در استان مستقر بود، بعد از سرمای سال ۱۳۸۶ که سرمای سخت و طاقت‌فرسایی بود امسال این سرما بی‌سابقه گزارش شد در این مدت دمای مشهد در سردترین ساعات به منفی ۲۰ درجه رسید. همچنین شهرهای سردسیر مانند فریمان دمای منفی ۲۹ درجه را تجربه کردند.

وی اعلام کرد: هرچند از جمعه مقداری کاهش دما در استان را خواهیم داشت اما این افت دما به سرمای هفته گذشته نخواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.