مدیر آموزش و پرورش شهرستان مه ولات: سند تحول بنیادین تلفیقی از نشاط و مباحث علمی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مه ولات گفت: سند تحول بنیادینی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده تلفیقی از نشاط و شادی و مباحث مختلف علمی و پژوهشی است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علیرضا رشید در گفت و گو  اظهار کرد: امروزه مهمترین رویداد کشور نقشه راه تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادینی است که در سال ۱۳۸۹ توسط بسیاری از علما و اساتید دانشگاه تدوین شد و بسیاری از معلمان در این کار مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید، تصریح کرد: اولین اقدامی که در این مسیر صورت گرفت احیاء دانشگاه فرهنگیان بود که خدمت بزرگی انجام شد، در مقدمه این سند عرصه تعلیم و تربیت به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه همه جانبه کشور آمده است. ابزاری که باید در راستای ارتقاء سرمایه انسانی صورت بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مه ولات با اشاره به اینکه ساحت‌های ۶گانه سند تحول بنیادین در راستای مباحث علمی، پژوهشی، عبادی، اعتقادی و حتی مباحث زیباشناسی، زیباشناختی و هنری است، اذعان کرد: سند تحول بنیادینی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده است تلفیقی از نشاط و شادی و مباحث مختلف علمی و پژوهشی است.

وی اهداف عملیاتی این سند را پرورش درست تربیت یافتگان، تقویت بنیان خانواده، ترویج فرهنگ حیاء و عفاف، تأمین و بست عدالت دانست و گفت: در سند تحول بنیادین اوج عدالت باید رعایت شود کما اینکه الان این عدالت را به عینه مشاهده می‌کنیم.

در سند تحول بنیادین نیروها بر اساس شایستگی‌هایی که دارند به کارگیری می‌شوند

رشید با بیان اینکه در سند تحول بنیادین نیروها بر اساس شایستگی‌هایی که دارند به کارگیری می‌شوند، به سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند پیشرفت، امنیت، سلامت و تحقق تمامی ارزش‌های انسانی در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است اشاره کرد و افزود: این وظیفه مجموعه آموزش و پرورش است.

وی گفت: سند تحول بنیادین شاید یکسری ضعف‌هایی از جمله ضرورت تقویت مراکز تربیت معلم و مباحث مختلف دیگر داشته باشد که باید برطرف شود اما تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مه ولات افزود: سندی که در ۸ سال گذشته بر زمین مانده و بر روی آن کار نشده بود طی سال‌های اخیر احیاء و زنده شد به طوری که سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به بعد به‌کارگیری در دانشگاه فرهنگیان چند برابر شد در صورتی که قبل از ان به کارگیری نیرو بسیار ضعیف بود.

وی از افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش مه ولات در ماده ۲۸ و در اولین آزمون ابتدایی و متوسطه ۶۰ نفر نیرو به‌کارگیری داشت، همچنین در دانشگاه فرهنگیان ۳۵ نفر قبولی داشتیم و این همچنان ادامه دارد، در رشته پرورشی، مشاوره و تربت بندی هم حدود ۱۷ تا ۱۸ نیرو به کارگیری می‌شوند.

رشید با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بر به‌کارگیری نیروی جدید که مدنظر رهبری است تأکید دارد، عنوان کرد: کار مهم دیگر دولت سیزدهم رتبه‌بندی معلمان بود که در ۸ سال گذشته بر زمین مانده بود ولی در این دولت سرعت قابل توجهی گرفت به طوری که طی یک پرسه زمانی یک ساله رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد.

تلاش دولت برای حذف مافیای کنکور

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان در شهرستان مه ولات در کمال سلامت و صحت برگزار شد، از تلاش دولت برای حذف مافیای کنکور خبر داد و تصریح کرد: تعدد مؤسسات کنکوری و کتاب‌های تست موجب سردرگمی، ترس و استرس بسیاری از دانش آموزان برای شرکت در کنکور شده است که با برنامه دقیق دولت به زودی این مافیا از هم خواهد پاشید و تمامی استرس‌ها از بین می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مه ولات نقش امتحانات نهایی در کنکور و قبولی در دانشگاه‌ها را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: از سال ۱۴۰۳ نمرات امتحانی سال دوازدهم به صورت مستقیم به عنوان سوابق تحصیلی ۵۰ درصد در کنکور تأثیر دارد و سال آینده این میزان به ۶۰ درصد می‌رسد و نمرات سال دهم و یازدهم هم در کنکور تأثیر خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس این طرح سوابق تحصیلی تعیین کننده مباحث خواهند بود، در پایه نهم، ششم و سوم ابتدایی سه درس هماهنگ کشوری خواهد بود، براین اساس عدالت آموزشی برای همه یکسان خواهد بود.

رشید با اشاره به اینکه برای خردادماه سه حوزه امتحانات نهایی به بهترین تجهیزات و اقلام مجهز شدند و امتحانات در کمال آرامش برگزار خواهد شد، از فعالیت مراکز مشاوره در دو شهر فیض‌آباد و شادمهر و فعال بودن قرائت خانه‌ها در چندین دبیرستان خبر داد و گفت: در عرصه مباحث فرهنگی برای مسائل بصیرت دهی و جهاد تبیین اقداماتی شده است.

وی عنوان کرد: گرچه با کمبودهایی مواجه‌ایم و نیاز به مشاور بیشتر است اما تلاش خود را برای جبران این کمبودها به کار گرفته‌ایم، همچنین در برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی به بهترین نحو تلاش بسیاری می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مه ولات با اعلام اینکه به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان خواهیم بود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی ۲ سال اخیر در منطقه هیچ کمبود نیروی انسانی نداشتیم. همچنین در تأمین تجهیزات هنرستان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.