بارندگی‌های اخیر خراسان رضوی تاثیری در میزان آب سد‌های استان نداشته است

علیرضا طاهری گفت:بارندگی‌های امسال استان نسبت به شرایط عادی ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد و بارندگی‌های اخیر تأثیری در حجم ورودی آب به سد‌های استان نداشته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: بارندگی در مشهد نسبت به متوسط بلند مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است و بارندگی‌های امسال استان نیز نسبت به شرایط عادی ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد در نتیجه بارندگی‌های اخیر در این استان تأثیری در حجم ورودی آب به سد‌های خراسان رضوی نداشته است.

او افزود: هم اکنون فقط ۱۹ درصد از حجم ذخیره سد‌های استان آب دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد:هم اکنون، کسری مخازن آبی در استان، ۸۸۳ میلیون متر مکعب در سال است که با کاهش بارندگی‌ها شرایط، حادتر نیز می‌شود همچنین میزان کسری مخازن آبی استان در دوره درازمدت نیز هزار و ۲۸ میلیون متر مکعب است.

طاهری بیان کرد:۵۸۴ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز خراسان رضوی در سال از منابع سطحی تامین و چهار هزار و ۱۸۵ میلیون متر مکعب نیز از منابع زیرزمینی برداشت می‌شود.

او تصریح کرد: امسال هم مانند سال گذشته خشکسالی و کاهش سطح منابع آب‌های زیرزمینی و آبخوان‌ها تداوم دارد از این رو مدیریت مصرف، تولید و توزیع آب بسیار ضروری است و مشارکت شهروندان نقش مهمی در گذر از شرایط تنش آبی دارد.

ظرفیت ذخایر آب سد‌های استان خراسان رضوی یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب است که یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به سد دوستی به عنوان بزرگترین سد استان است که به صورت مشترک و با سهم مساوی بین ایران و کشور ترکمنستان تقسیم می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.