مشکلات جاده پیست شیرباد موجب اُفت میزبانی از رقابت‌های اسکی شده است

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی گفت: جاده پیست اسکی شیرباد به دلیل سخت عبور بودن، پوشش نداشتن شبکه تلفن همراه و نبود راهداری سبب افت کیفیت میزبانی از رقابت‌های این رشته ورزشی شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،ایمان سماورچی رئیس هیات اسکی خراسان رضوی گفت:پیست اسکی منطقه شیرباد مشهد، امکانات خوبی برای میزبانی از ورزشکاران و علاقه‌مندان دارد و کلاس‌های آموزشی تخصصی ویژه‌ای در آنجا برگزار می‌شود، اما جاده منتهی به پیست به دلیل بی توجهی، سخت عبور شده است و در فصول بارش برف، رسیدن به مقصد برای بسیاری به یک آرزو تبدیل می‌شود.

او افزود:علاوه بر جاده نامناسب، به دلیل پوشش نداشتن شبکه تلفن همراه در مسیر منتهی به پیست، این خطر نیز وجود دارد که در زمان بروز اتفاق بخصوص روز‌های برفی، امکان ارتباط گیری با مراکز امدادی مهیا نشود.

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی ادامه داد: جاده پیست اسکی خراسان رضوی، فاقد تابلو‌های راهنماست که این موضوع، سبب سردرگمی مراجعه کنندگان به این منطقه توریستی شده است.

سماورچی بیان کرد:با وجود استاندارد بودن پیست شیرباد، اما این مشکلات تاکنون سبب شده است، میزبانی چندین رقابت کشوری از هیات اسکی خراسان رضوی گرفته شود و این استان محروم از مزایای آن شود.

او تصریح کرد: ظرفیت ورزشکاران خراسان رضوی در رشته اسکی به ویژه اسکی آلپاین در سطح قابل قبولی قرار داد و توجه به این رشته ورزشی سبب خواهد شد عملکرد بهتری از آن‌ها در کشور و حتی آسیا را شاهد باشیم.

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی با بیان این که ۲ ورزشکار خراسان رضوی موفق شده اند در رقابت‌های کشوری امسال، مقام‌های نخست را کسب کنند تأکید کرد: این هیات، ۳۵۰ ورزشکار سازمان یافته دارد که حدود ۳۰ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

سماورچی اظهار کرد: تهیه لوازم رشته ورزشی اسکی، بین ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما علاقه مندان می‌توانند با پرداخت هزینه حدود ۲۰۰ هزار تومان به مدت یک روز لوازم مورد نیاز را برای حضور در پیست کرایه کنند.

پیست اسکی شیرباد با مساحت ۵۰ هکتار در شهرستان گلبهار استان خراسان رضوی واقع است و تا مشهد حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. این پیست با بیش از یک کیلومتر مسیر ویژه اسکی و اسنوبرد سواری در دامنه قله شیرباد، بلندترین قله خراسان رضوی در رشته کوه بینالود در دی ماه ۱۳۹۱ افتتاح شد و با توجه به بارش برف از اواخر آذرماه هر سال پذیرای علاقه‌مندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.