نماینده ولی فقیه در استان کردستان: ظرفیت مساجد برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به کار گرفته شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ مسجد در استان داریم که با استفاده از پایگاه اجتماعی این اماکن می توان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و اعضای ستاد دیه استان کردستان اظهار داشت: از تلاش‌های مدیرکل زندان‌های کردستان که شخصیت، نگاه و نگرششان فرهنگی است، تشکر می‌کنم.

وی به بازدید چند ماه پیش خود از زندان سنندج اشاره کرد و گفت: در آن بازدید از اینکه جوانانی در بند گرفتار بودند، متأثر شدم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تصریح کرد: استان کردستان دو هزار و ۵۰۰ مسجد دارد که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت این مساجد، زندانیان زیادی را به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند.

وی با بیان اینکه می‌توان یک جلسه شورای فرهنگ عمومی را به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان کردستان اختصاص داد، افزود: پیشنهاد می‌شود با رایزنی مناسب از ظرفیت اعضای هیئت عملی، اساتید، دانشجویان، ادارات و مردم نیز در راستای این کار خیرخواهانه استفاده کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی ترویج کار خیر، مساعدت و اقدامات خیرخواهانه به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و خوشحال کردن خانواده‌های آنان در استان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رسالت دستگاه قضا، امور زندان‌ها و ستاد دیه در کردستان یک کار خیرخواهانه و ارزشمند است که برابر فرموده قرآن، خداوند ده بار پاداش آن را به متولیان امر خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه زندانیان جرایم غیرعمد مشکل‌دار و نیازمند احصا و شناسایی هستند، یادآور شد: فرهنگ کمک به زندانیان یک کار دلی و باید برای مردم جامعه بازگو کرد و از تکرار آن خسته نشد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان از همه مسئولان، مردم و خیرین برای مشارکت در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان دعوت کرد و ابراز داشت: منتظر اقدامات خیرهانه این عزیزان خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.