۳۴ پروژه آبرسانی در ۴۰ روستای خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

همزمان با فرا رسیدن هفته دولت؛

0
سرپرست آب و فاضلای روستایی استان خراسان رضوی، از بهره‌برداری ۳۴ پروژه آبرسانی به ۴۰ روستای این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.
به‌گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “سید ابراهیم علوی” با اعلام این خبر گفت: از هفته دولت سال ۹۷ تاکنون برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی بیش از ۱۶ هزار خانوار با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی انجام شده است.
علوی افزود: برای تکمیل و اجرای این تعداد پروژه اعتباری معادل ۲۲۲ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال هزینه شده که از این مبلغ ۸۵ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۱۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی تأمین شده است.
وی افزود: برای انجام این پروژه‌ها در مجموع، ۴۱ کیلومتر عملیات لوله گذاری خط انتقال و بیش از ۷۹ کیلومتر شبکه توزیع اجرا، ۱۶ مخزن ذخیره با حجم چهار هزار و ۲۵۰ مترمکعب احداث و ۱۵ حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.
سرپرست آب و فاضلای روستایی استان خراسان رضوی ادامه داد: احداث ۱۴۵ باب حوضچه شیرآلات، پنج باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۳۸ متر مکعب، نصب و اصلاح سه هزار و ۵۷۴ فقره انشعاب، نصب ۲۰ دستگاه پمپ از دیگر مشخصات پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری است.
علوی اضافه کرد: با توجه به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی، در ارتباط با اجرای پروژه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات اجرایی مجتمع‌های آبرسانی اولویت‌دار مجموعاً شامل ۴۹ پروژه با جمعیت بیش از ۶۷۰ هزار نفر از سال ۹۴ آغاز شد که در این راستا امسال ۵۲۰ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرا و تکمیل عملیات مجتمع‌های مذکور اختصاص یافته است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: درحال حاضر افزون بر یک میلیون و ۵۹۳ هزار نفر در قالب بیش از ۶۰۲ هزار مشترك در ۲ هزار و ۴۹۱ روستای خراسان رضوی که حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود، از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.