مدیرکل اقتصاد البرز خبر داد الکترونیکی شدن حدود ۱۳ هزار مجوز صنفی کاغذی در البرز

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز ضمن معرفی درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار گفت: ۱۲ هزار و ۹۰۰ مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا از طریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار در استان البرز صادر شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نامگذاری امسال با عنوان سال«جهش تولید با مشارکت مردم»، به وجود همبستگی و ارتباط مستقیم درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار با شعار سال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از الزامات تحقق شعار سال، بهبود فضای کسب و کار است. اگر فضای محیط کسب و کار مساعد شود این پیام به بنگاه اقتصادی داده می‌شود که می‌توانند در شرایط بهتری فعالیت خود را آغاز کرده و یا ادامه دهند.

وی افزود: با بهبود محیط کسب و کار، هزینه‌های سرمایه گذاری کاهش یافته و میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی افزایش می یابد و افزایش سرمایه گذاری منجر به رونق تولید و افزایش اشتغال می‌شود. بهبود محیط کسب و کار باعث بالارفتن سطح انگیزه فعالان اقتصادی و افزایش مشارکت مردمی شده و در نهایت جهش تولید را به همراه دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، از کسب رتبه هشتم توسط استان البرز در کشور در حوزه صدور مجوزهای الکترونیکی از طریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد و افزود: رفع انحصار، شفاف سازی، تسهیل گری و تسریع بخشی در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله مزایای استفاده از درگاه مذکور است که مرجع اصلی صادرکننده مجوز را معرفی کرده و پیگیری دریافت مجوز به سادگی انجام می شود و امکان بهره‌مندی صاحبان کسب و کار از منافع این درگاه از جمله برندسازی، اخذ تسهیلات بانکی، امکان فروش به دولت و شرکتهای دولتی، حضور در نمایشگاه ها و …. را فراهم می سازد.

بهنامی فر با اشاره به اینکه کسب و کارهایی که پس از اتمام فرصت قانونی، دارای شناسه یکتا نباشند، فاقد مجوز قانونی هستند، از صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان خواست تا از طریق تلفن همراه و با ورود به درگاه مذکور، کد ملی، شناسه کد صنفی و کدپستی را وارد کرده و به صورت غیرحضوری مجوز کاغذی را به شناسه یکتا تبدیل و سوالات خود را از طریق ارتباط با اتحادیه‌های صنفی استان مطرح نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.