حمله تلافی جویانه به اسرائیل اعجاز وعده صادق بود/ مسائل آب، سوخت، کود، امنیت کشاورزان باید تامین و حل گردد

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق اعجاز این وعده بوده گفت: باید مسائل سوخت، برق، کود، امنیت و موارد دیگر کشاورزان تامین و حل شود‌

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلای امام خمینی (ره) ساری، گفت: شما را به تقوا، پرهیزکاری، حلال زندگی کردن سفارش و توصیه می‌کنم، عذر و شکر زبان انسان باتقواست، اگر از تقصیر و قصور خودت به درگاه خدا عذر نمی‌خواهی هنوز با تقوا نشدی.

وی با اشاره به فرموده امام صادق (ع) افزود: اگر نزد خدا عبادتی بهتر از شکرگزاری بود آن کلمه را به‌کار می‌برد اما چون نبود ان را خاص قرار داد و صاحبان آن را ویژه گردانید، بر نعمت‌های خدا شکر و بر قصور و تقصیر خودمان عذر کنیم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا، رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی، سالروز رد شمس برای حضرت علی (ع) از مناسبت‌های هفته پیش‌روست، البته روز ارتش و نیروی زمینی هم از مناسبت‌های هفته گذشته بود که از این دلاوران تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: روز شهدای ورزشکار از مناسبت‌های دیگر هفته پیش روست، پنج هزار شهید دفاع مقدس و صد شهید مدافع حرم از جامعه ورزشکاران هستند، بسیاری از ورزشکاران انسان‌های ارزشی هستند گرچه دشمنان ما می‌خواهند فرهنگ خودشان را در حوزه ورزش‌های جدید و رایج وارد کنند، باید حواسمان باشد و حوزه ورزش را پاک نگه داریم و همراه با حفظ ارزش‌ها کنیم، جوانان کشتی آزاد و فرنگی در سطح آسیا به قهرمانانی رسیدند و مردم را خوشحال کرده و پیام تشکر مقام معظم رهبری را دریافت کردند.

امام جمعه ساری اعلام کرد: یکشنبه دو اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران است که منشا خدمات، برکات، عزت‌آفرینی‌ها، رقم زدن ایران قوی و … شد که یک نمونه اش را در حمله اخیر به رژیم صهیونیستی مشاهده کردیم، سالروز اعلام انقلاب فرهنگی یکی از مناسبت‌های پیش روست که اگر به آموزش و پرورش توجه نکنیم انقلاب فرهنگی هم به‌وجود نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: متاسفانه آموزش و پرورش را برون‌سپاری کردیم و نگاه دینی و ارزشی اسلام را ندارند، دانشگاه و مدارس تربیت معلم را تعطیل کردیم که خسارت دیگری بود و معلمان را حساب نشده وارد کلاسهای درس کردیم، باید آموزش و پرورش برگردد تمام برون‌سپاری‌ها جمع شود، مدارس دولتی باید قوی شود و تربیت معلم با قوت ادامه کار دهد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: روز زمین پاک در پیش است، زمین تمیز و پاک ناموس ماست باید آن را پاک نگه داریم وضعیتی که در زباله و پسماند داریم وضعیت خوبی نیست، زباله‌های خشک و تر باید تفکیک شود، بسیاری از آنها قابل بازیافت است که الان این طلای سیاه تبدیل به یک معضل شده است، همه باید دست به دست هم داده و منابع طبیعی و محیط زیست را همچنان زیبا، باصفا و پاک نگه داریم.

این مسئول تصریح کرد: روز بزرگداشت شیخ بهایی، روز معماری اسلامی نامگذاری شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت نیز سالروز حمله آمریکا به ایران در طبس و شکست این هجمه و حمله است.

وی ضمن مقایسه بین حمله آمریکا به طبس و وعده صادق، گفت: آمریکا در زمانی به ما حمله کرد که در حداقلی‌های امکانات و تجهیزات نظامی بودیم، علاوه بر اینکه همه ما خواب بودند، اما خدا بیدار بود، نقص فنی هلیکوپترها اولا عنایت خدا و دومی نپختگی این حمله بود و شکست خورد.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: زمان جذب بچه‌های خوب شما به حوزه علمیه است، امانت دین را اینها باید حفظ کنند اگر بچه‌های خود را نفرستید که وارد حوزه علمیه شوند، چه کسی باید این مسیر را ادامه بدهد، بنده دعوت می‌کنم از خانواده‌ها که رغبت نشان دهند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه فصل کشاورزی آغاز شده، عنوان کرد: اولا مسئله آب حل شود، باید آب‌بندان‌ها لایروبی شده، از آب سدها استفاده شود، در میاندورود سال گذشته ۲هزار هکتار زمین به‌دلیل نبود آب از کشاورزی محروم شد که باید توجه شود، از نظر سوخت، برق، کود، امنیت و موارد دیگر باید کشاورزان تامین شود‌، محصولات کشاورزی از کاشت تا برداشت باید شناسنامه‌دار شود، برخی‌ها می‌خواهند محصولات نرسیده را بچینند کلاه سر مردم بگذارند، خرید تضمینی برای برخی از اقلام با قیمت مناسب (قیمت ۱۵هزار تومان کم است) و راهکار صادرات برای محصولات کشاورزی و باغی انجام شود.

این مسئول یادآور شد: اما اهمیت عملیات وعده صادق که بنده اسمش را اعجاز این وعده گذاشتم، از بعد علمی و فناوری یکی از خبرگزاری‌ها بیان کرده که ۷۲ ساعت قبل از شلیک نیز کل منطقه باخبر شد که پاسخ ایران قطعی است، همه ظرفیت ناتو و کشورهای غربی به میدان آمد، آمریکا سپر هوایی، دریایی و زمینی خود برای محافظت از اسرائیل را در حالت عملیاتی قرار داد، هفت لایه پدافندی برای محافظت از اسرائیل ایجاد کرد.

وی گفت: اسرائیل چهار لایه پدافندی گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان دو و سه در اراضی اشغالی ایجاد کرد، صحرایی مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات جهان اسرائیل است و مرکز اتمی نیز در این صحرا قرار دارد و انبار تسهیلات اتمی اسرائیل است، پایگاه هوایی نواتیم را حفاظت‌شده نقطه زمین در برابر حملات موشکی می‌دانند که از این حیث حتی از کاخ سفید و کاخ کرملین نیز بالاتر است، بهترین پایگاه ضدموشکی جهان است، حداقل ۱۰ کشور منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مقابل ایران صف آرایی کردند تا هیچ پرنده‌ای به آسمان اسرائیل نرسد.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: طبق اطلاعات آشکار آمریکا ۵۰هزار نظامی، ۱۷ پایگاه هوایی و هشت پایگاه دریایی بین ایران و فلسطین اشغالی مستقر دارد که به شکل یک هلال در حفاظت از اسرائیل آماده شده است، اسرائیل برای پنج ساعت اولیه این عملیات ۱/۵میلیارد دلار هزینه کرد، در مرحله اول حمله سپر آهنین نابود شد.

امام جمعه ساری در پایان اذعان داشت: موشک‌های ایران از سد ۱۰ کشور، پنج ارتش و هفت لایه پدافندی ایجاد شده توسط آمریکا عبور کرده و به نواتیم رسیده و این پایگاه هوایی کاملا حفاظت‌شده و این قلعه مستحکم خیبری را با ضربات حیدری فتح و منهدم ساخت، این در حالی است که فرمانده هوافضا گفت این موشک‌هایی که به‌کار گرفتیم قدیمی بود و هنوز نوین‌ترها را به کار نگرفتیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.