لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال/ موانع را برطرف و روستاها را مولد کنید

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال شد و گفت: موانعی که در سال گذشته مشخص شدند بررسی شوند، همچنین روستاها از مهاجر و مصرفی بودن به سمت مولد بودن پیش بروند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان ساری در سال ۱۴۰۳، با بیان اینکه امسال با شعار زیبای “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده، نسبت به همت و تلاش بیشتر و حرکت در مسیر نام و شعار سال تذکر داد.

وی ضمن آرزوی دگرگونی مثبت از وضعیت ضعیف به بهتر و مفیدتر در جامعه در سال جدید، افزود: درخواست ما از همه شما داشتن همتی مضاعف است.

آیت الله محمدی لائینی با گرامیداشت مناسبت‌های روز آب و خاک، روز معلم و دیگر مناسبت‌های اردیبهشت ماه، تصریح کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق که مایه سرافرازی حوزه مقاومت و همه دنیای مستضعفان شده و دست بالاتر و برتر نیروهای خالص و مخلص امام زمان (عج) را بر همه دست‌های شیاطین و اجانب نشان داده شده جای تشکر و تقدیر دارد.

امام جمعه ساری گفت: یک تحرکات جزیی همچون ریزپرنده و مسائل دیگر اسرائیل غاصب در حال انجام دارد که فقط می‌خواهد از آن آبروریزی که برایش اتفاق افتاده مقداری بیرون بیاورد اما عاقلان می‌فهمند که چه بوده و چه شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تعهد و التزام بیشتر به قرآن شد و ادامه داد: بررسی موانع پیش روی تولید در سال گذشته حتما انجام و لیستی تهیه شود، امسال اولا باید همان موانع گذشته را برطرف کنیم تا ماشین تولید سریع‌تر و راحت‌تر به حرکت بی‌افتد و دوم اینکه مشارکت مردم را جدی بگیریم.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: اینکه چطور باید مردم را مشارکت داد مهم است، حداقل ۲۵ درصد اقتصاد باید به تعاونی‌ها اختصاص پیدا کند، در اقتصاد جمهوری اسلامی تعاونی مقدم بر بخش خصوصی است‌.

این مسئول تصریح کرد: ما مشارکت مردم را در مولد شدن در روستاها می‌دانیم، روستاها از این مهاجر و مصرفی بودن اگر به سمت مولد بودن رفتند مشخص می‌شود که در حوزه اقتصاد وارد و مشارکت داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که درخصوص مشکلات ساری مرکز استان در اوایل سال داشتیم، چند مشکل عمده این شهر ذکر و بیان شد، انتظارمان این است که فرماندار به‌عنوان دبیر دبیرخانه رفع مشکلات ساری، آنها را بررسی و مصوبات را پیگیری و اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت برنامه هفتم توسعه باید از برنامه‌های قبل که درصد موفقیتش ۳۵درصد بود، بهتر و بیشتر باشد، فراز نخست و آغاز عهدنامه حضرت علی (ع) را خواند و گفت: چهار راهبرد و وظیفه اصلی یک حکومت و مسئولان در کنار عبد خدا بودن و خودکوچک‌بینی؛۱)دریافت و توجه به مالیات به‌عنوان منبع درآمدی،۲)تامین و حفظ امنیت، ۳)مسئله تربیتی و مدیریت جامعه به سمت سعادت و صلاح، ۴) عمران و آبادانی، است، بی توجهی به هر کدام از اینها حکومت را کامل نخواهد کرد.

آیت الله محمدی لائینی همچنین عنوان کرد: امروز دولتمردان ما باید عهدنامه مالک اشتر را سرلوحه قرار دهند و تقوا پیشه کنند، همه مسئولیم و باید به این مسائل توجه کنیم، وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم نظارت بر امور مملکت براساس قانون اساسی است و اینکه امورات طبق فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال پیش برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.