نماینده البرز در مجلس شورای اسلامی: افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است

نماینده‌ کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جنایت حمله به کنسولگری ایران از اساس محکوم بوده، چون به خاک کشور تعرض شده است. کنسولگری مصونیتی دارد و قواعد این مصونیت زیر پا گذاشته شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علیرضا عباسی در گفت و گو  درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: با وجود ترورها و اقدامات قبلی، حمله به کنسولگری اگرچه تاکنون سابقه نداشته است، اما کنسولگری خاک ایران محسوب می‌شود. اینکه به خاک ایران تعرض کنند، با قواعد بین المللی در تضاد و تناقض است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته مجموعه مقاومت، حماس و جهاد با مشارکت یکدیگر طوفان الاقصی را رقم زدند و با این اقدام افسانه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر قدس تقریباً به پایان رسید. چون این شکست برای آنها حیثیتی و به نوعی یک تیر خلاص برای موجودیت رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شد، باید این تصور را به گونه‌ای از اذهان مردم دنیا پاک می‌کردند. به خاطر همین دست به یکسری جنایات وحشایانه زدند که نمونه اخیر آن حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت خادمان ملت بود.

وی افزود: اما تمامی این اقدامات شکستی که رژیم اشغالگر در طوفان الاقصی متحمل شد را پاک نخواهد کرد. رژیم صهیونسیتی مسبب اصلی این شکست را جمهوری اسلامی می‌داند، بنابراین اگر اتفاقی می‌افتد، اگر تروری انجام می‌شود و حمله‌ای به مواضع جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، هدف این است که شکستی که اتفاق افتاده را به نحوی جبران کنند. بنابراین ترورها و حمله‌های اخیر را رقم می‌زنند. یعنی آنقدر این سیلی سخت بوده که دیوانه وار اقدام کرده‌اند.

وی افزود: در شش ماهی که از طوفان الاقصی گذشته است رفتارهای جنون آمیزی از خودشان نشان داده‌اند که گویای این واقعیت است که این رژیم در حال غرق شدن بوده و به هر چیزی چنگ می‌زند، تا از نابودی نجات پیدا کنند. در حالی که این غرق شدن شروع شده و موجودیت این رژیم به خطر افتاده است.

وی افزود: از طرفی رژیم صهیونیستی می‌خواهد منازعه‌ای که درگیر آن شده را گسترش داده و زمین بازی خود را بزرگتر کند و از این طریق کشور ما را هم به این منازعه بکشاند. ولی محور مقاومت وجود دارد، مردم هم بیدار شده‌اند و آگاهی لازم را پیدا کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که مدام در مورد حقوق بشر شعارهای دوگانه می‌دهند اما از یک طرف برای یک اتفاق ساده در کشور که هیچ اساسی ندارد، دنیا را به هم می ریزند و از آن طرف هزاران زن و کودک را وحشیانه می‌کشند و اعتراضی نمی‌کنند.

وی افزود: لذا از جامعه بین‌الملل انتظار می‌رود که وظیفه‌اش را انجام دهد و در مقابل اتفاقاتی که می‌افتد، رفتار یگانه‌ای در پیش گرفته و استانداردهای دوگانه نداشته باشد. انتظار می‌رود که کشورهای را به درجه یک و دو تقسیم نکنند و همه اتفاقات را به یک دید نگاه کرده و در ارتباط با کنسولگری و دیپلمات‌ها به قواعد بین‌المللی پایبند باشند و از روی احساسات کاری انجام ندهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما جزئی از جامعه بین المللی هستیم، این اتفاق افتاده و تعرضی ناجوانمردانه صورت گرفته است. لذا باید آن را محکوم کنند و موضع مناسبی در این خصوص داشته باشند. در حالی که ذیل بندهای منشور سازمان ملل به هر بهانه‌ای برای کشور ما تحریم‌های مختلف ایجاد می‌کنند، این نشانه استاندارد دوگانه‌ آنها در مقابل سایر کشورها است.

عباسی در ادامه گفت: از یک طرف با یک کشور که با آنها همراهی دارد و وحشیانه‌ترین اتفاقات را رقم می‌زند، با یک محکوم زبانی و جلسه ساده کار را پایان می‌دهند، در حالی که باید این محکومیت عملیاتی باشد و اگر قطعنامه‌ای صادر می‌شود ذیل بندهای منشور سازمان باید صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.