رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آستارا: مصرف بنزین در شهرستان مرزی آستارا ۱۴ درصد افزایش یافت

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آستارا، گفت: طی سال ۱۴۰۲، ۶۷ میلیون لیتر بنزین در شهرستان مرزی آستارا به مصرف رسید که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،اردشیر هوشیاری امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ و در ۱۳ روز ابتدای سال در شهرستان آستارا میزان مصرف بنزین نسبت به سال ۱۴۰۲، افزایش یک درصدی داشته است، اظهار کرد: در شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان ۶ جایگاه سوخت مایع و ۵ جایگاه سی‌ ان‌ جی زیر نظر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آستارا فعال هستند.

وی میزان نفت و گاز مصرفی در آستارا طی سال ۱۴۰۲ را ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر عنوان و اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آستارا با بیان اینکه میزان مصرف نفت سفید در شهرستان آستارا و در سال گذشته، یک میلیون و ۲۱۳ هزار لیتر بود، افزود: میزان مصرف نفت سفید در شهرستان آستارا نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، آستارا که در آخرین نقطه جغرافیایی شمال غرب کشور قرار گرفته با ۲۰۰ کیلومتر فاصله از رشت مرکز استان گیلان و ۴۹۳ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۳۸.۵ کیلومتر مرز مشترک خشکی، رودخانه‌ای و ریلی با جمهوری آذربایجان و ۱۵ کیلومتر مرز ساحلی است.

این شهرستان که در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان واقع شده، با داشتن آمیزه‌ای از جذابیت‌های گردشگری اعم از کوهستانی، تجاری، مرزی و ساحلی از سه دهه پیش تاکنون به قطب گردشگری – مرزی شمال ایران تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، آستارا که مهم‌ترین مسیر خروجی ترانزیتی و فعال‌ترین مرز زمینی صادراتی کشور محسوب می‌شود، با داشتن گمرکی فعال دارای مرزهای زمینی، ریلی، آبی و اتومبیل رو با جمهوری آذربایجان بوده و این نیز سبب رونق در مبادلات مرزی، تجاری و گردشگری بین‌المللی شده است. این شهرستان که از جاده و نوار زیبا و دیدنی خط نوار مرزی بهره‌مند است، سرسبزترین نقاط جنگل‌های هیرکانی خزری – مرزی ایران را در خود جای داده و به دلیل داشتن سواحل ماسه‌ای زیبا در کنار دریای خزر و مرز دریایی و ریلی با کشور آذربایجان و کوهستان بسیار زیبا و پرپیچ و خم گردنه حیران که در جاده آستارا به اردبیل قرار دارد، از آوازه بسیاری در میان طبیعت دوستان برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.