در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی اصفهان با ارشد نظامی ارتش در اصفهان مطرح شد؛ ایجاد اتاق فکر مشترک و برگزاری دوره‌های آموزشی میان ارتش و جهاددانشگاهی

آینده‌پژوهی، جنگ نرم، کاربری‌های جنگ الکترونیک و هوش مصنوعی و پژوهش‌های مشترک سرفصل دیدار و مذاکرات سرپرست جهاد دانشگاهی اصفهان و ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان بود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، در دیدار مشترک زاهد شفیعی، سرپرست جهاددانشگاهی اصفهان و امیرسرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست، فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، پیرامون زمینه‌های همکاری سازنده،آینده پژوهی، جنگ نرم،کاربری‌های جنگ الکترونیک و هوش مصنوعی و مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌های جهاددانشگاهی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، خواستار استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی واحد اصفهان در راستای برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی با بهره‌گیری از اساتید متخصص دانشگاهی و ظرفیت‌های آموزشی این نهاد انقلابی شد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان نیز ضمن اعلام آمادگی این واحد در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و رسانه‌ای، اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک میان دو مجموعه در آینده بیشتر و تقویت شود.

زاهد شفیعی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در راستای مأموریت‌هایی که دارد خود را ملزم به همکاری با نهادهای مختلف کشور می‌داند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاددانشگاهی، گفت: ایشان در یکی از دیدارهای خود با محققان جهاددانشگاهی تاکید کردند «امروز ما به واسطه پیشرفت‌های علمی کشور، می‌توانیم برخی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا را بسازیم که مایه افتخار است، اما این پیشرفت‌ها قبلاً به وسیله دانشمندان دیگر کشورها به دست آمده، بنابراین باید به دنبال تولید محصولات جدید علمی باشیم که دانش بشری تاکنون نتوانسته است آنها را به دست آورد و دارای آثار مخربی هم برای بشریت نباشند.» این سخنان رهبری نشان می‌دهد که جهاد دانشگاهی با روحیه خودباوری که دارد می‌تواند به این فناوری‌ها دست یابد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان تاکید کرد: جهاددانشگاهی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی کارهای فرهنگی بزرگی انجام داده و خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است.

شفیعی به خدمات مختلف جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: در سطح فرهنگ عمومی، جهاد دانشگاهی دوشادوش جامعه انقلابی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، کمک و حمایت از خانواده‌های رزمندگان، برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از شهدا و تقویت و حفظ بنیه دفاعی و انقلابی می‌پرداخت. در سطح علمی و دانشگاهی در کنار فعالیت‌های ستادی علمی رزمندگان و فرهنگی در فضای دانشگاه، ارتباط میان دانشگاه، انقلاب و جنگ را حفظ و تداوم می‌بخشید.

وی ادامه داد: در سطح نظامی نیز با ارتباط مستقیم با خط مقدم جنگ و قرارگاه‌های پشتیبانی و لجستیکی، نیازها و اولویت‌های دفاعی کشور را در حوزه‌های آفندی و پدافندی تدارک می‌دید. این اقدامات شامل تعمیر قطعات، تجهیز و ارتقاء مهمات و توان دفاعی، افزایش برد و توان لجستیکی رزمی و ارتقای توان دفاعی و دفاع از زیرساخت‌های حیاتی کشور بود. این نهاد انقلابی تلاشی گسترده در حوزه سلامت و اعزام پزشک و پرستار که نیاز مهم جنگ و حفظ جان رزمندگان محسوب می‌شد را در کنار ایجاد مراکز سلامت برای عموم جامعه در بخش‌های کم‌بضاعت‌تر پیگیری می‌کرد. این اقدامات و خدمات جهاد دانشگاهی ثابت می‌کند که این نهاد و ارتش می‌توانند در کنار یکدیگر منشا خدمات ارزنده‌ای به کشور شوند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان یادآور شد: همه این اقدامات در کنار حضور مستقیم جهادگران در خطوط اصلی جنگ در اهواز و قرارگاه‌های عملیاتی و دفاع مستقیم در جهت حفظ آب‌وخاک میهن عزیزمان، کارنامه گسترده جهاددانشگاهی در طول دفاع مقدس را سامان می‌دهد. شالوده و مفهوم جهاد در جهاددانشگاهی و پیوندِ همواره آن با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی سبب شد این نهاد انقلابی، با نگاهی وظیفه‌گرایانه در سطوح مختلف عرصه دفاع و حفظ ارزش‌های انقلاب و تقویت و تحکیم بنیه دفاعی کشور حضور یابد.

براساس این گزارش، یکی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی ویژه کارکنان و خانواده‌هایشان بود که در این جلسه توافق و همچنین بر ایجاد اتاق فکر مشترک و برگزاری دوره‌های مشترک کوتاه مدت میان ارتش و جهاد تاکید شد.

در این جلسه همچنین برگزاری اردوهای علمی و پژوهشی ویژه دانشجویان در فضای نظامی و استفاده از اماکن تفریحی و ورزشی مورد توافق قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.