بررسی لیست‌ ائتلاف‌های مختلف راهکاری برای انتخاب اصلح

عضو هیئت علمی حقوق دانشگاه قم گفت: مشارکت نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات کشور را دو چندان می‌کند، بنابراین راه حل مشکلات کشور انتخابات است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، رضا حسین گندمکار عضو هیئت علمی حقوق دانشگاه قم  با بیان معیارهای نماینده اصلح، گفت: نماینده اصلح باید تخصص و سابقه کاری کافی را داشته تا بتواند با تصویب قوانین مدون مطلوب، راهگشای مشکلات کشور باشد و همواره از مردم و مستضعفین هم حمایت کند، همچنین مردم به وعده‌های نمایندگان مجلس توجه کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تا چه میزان باید به وعده‌های نمایندگان مجلس اعتماد کرد، گفت: برخی اوقات وعده‌های برخی از نمایندگان صرفا جنبه تبلیغاتی دارد، در این باره باید مردم به سوابق فرد مراجعه و میزان موفقیت کاندید نماینده مجلس را ارزیابی کنند.

گندمکار با تشریح اینکه مردم چگونه می‌توانند صلاحیت نمایندگان را احراز کنند، اظهار کرد: مردم با بررسی لیست‌ ائتلاف‌های مختلف می‌توانند صلاحیت افراد را بررسی کنند و به لیست مورد وثوق رأی دهند و یا مردم می‌توانند با جویا شدن فرد صاحب نظر در این حوزه، نماینده اصلح را انتخاب کنند.

وی با اشاره به تأثیر انتخابات بر حل مشکلات اقتصادی کشور، گفت: همانطور که امام(ره) فرموده مجلس در رأس امور است بر همین اساس یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی انتخابات مجلس است و مجلس وظیفه ریل‌گذاری جامعه را دارد؛ بنابراین تحریم انتخابات اشتباه است بلکه باید اشتباهات انتخاباتی گذشته خود را بررسی کنیم و در انتخاب افراد دقت بیشتری را به کار گیریم.

گندمکار ادامه داد: کلید حل مشکلات جامعه انتخابات است و مشارکت نکردن نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات کشور اضافه می‌کند، برای مثال اگر نماینده مجلسی با پشتوانه مردمی وارد مجلس شود می‌تواند با اعتماد به نفس بیشتری تصمیمات بزرگ‌تری برای کشور بگیرد پس در نتیجه شرکت نکردن در انتخابات در نهایت به ضرر کشور تمام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به نقش قانون در انتخاب اصلح گفت: در اصول قانون وظایفی برای نمایندگان تعیین شده است که مردم با مطالعه قانون می‌توانند پی ببرند که آیا نماینده انتخابی توانایی اجرایی کردن این وظایف را دارد یا خیر و بر همین مبنا مردم باید به افرادی رأی دهند که توانایی اجرای وظایف قانونی خود را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.