فرماندار: تأمین زمین در کلات با محدودیت‌هایی مواجه است

فرماندار کلات گفت: به‌دلیل شرایط جغرافیایی و توپوگرافی شهرستان کلات، برای تأمین زمین با محدودیت‌هایی مواجهیم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علی صلاحی در حاشیه دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، با بیان اینکه چون اراضی شهر کلات به‌صورت صخره‌ای و تپه‌مانند است، زمین مسطح کم داریم و با مشکل مواجهیم، اظهار کرد: در این جلسه تأکید شد تا تأمین زمین برای ساخت مسکن در محدوده شهرها و روستاها، با فوریت و بدون تأخیر در اولویت قرار گیرد.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه باید با روحیه جهادی تلاش کنیم تأمین زمین برای ساخت مسکن در محدوده شهرها و روستاها با فوریت و بدون تأخیر در اولویت اقدامات قرار گیرد، بر لزوم رفع موانع فراروی تحقق این برنامه تأکید کرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی که در شهرستان کلات وجود دارد، برای تأمین زمین با محدودیت‌هایی مواجهیم که کارشناسان و مشاوران شهرسازی در جلساتی با بررسی‌های انجام‌شده، بخشی از نیاز شهرستان را تأمین کردند.

صلاحی گفت: با توجه به دستور کار جلسه طبقه‌ای به ۱۶ واحد مسکن قرعه‌کشی‌شده اضافه و ۲۴ واحد نیز هدف‌گذاری شد، همچنین ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری هم در پروژه ۲۴ واحدی نهضت ملی مسکن فعالند تا آماده‌سازی زمین انجام شود. علاوه بر آن، تعدادی از قطعه زمین‌های دولتی در کمیته‌ فنی مطرح شد و ضمن بررسی تخصصی اراضی مقرر شد کارهای فنی با سرعت بیشتری انجام شود.

فرماندار کلات ادامه داد: در بخش زاوین با توجه به محدودیت‌ اراضی ملی، اراضی حوزه منابع طبیعی به نهضت ملی مسکن واگذار شد تا با ارائه نقشه تفکیکی و مجوزهای قانونی طرح نهضت ملی مسکن اجرا شود.

وی با بیان اینکه در شهر چنار و لایین هم مقدمات لازم برای ساخت مسکن ملی شروع شده است، بر برگزاری جلسات هفتگی با حضور کمیته‌های فنی و فرایند اصول فنی و تخصصی با هدف حل مشکلات مسکن شهرستان تأکید و اضافه کرد: در آینده نزدیک سایت ۵.۹ هکتاری، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای آماده‌سازی و تسطیح زمین با پیمانکاران وارد کار خواهد شد و تا پایان سال، اراضی آماده سرمایه‌گذاری و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.