استاندار قزوین: «سرزمین ربات‌ها» می‌تواند به جاذبه گردشگری قزوین تبدیل شود

استاندار قزوین گفت: توجه و رسیدگی بیشتر به مجموعه «سرزمین ربات‌ها» می‌تواند این فضا را به یکی از جاذبه‌های گردشگری قزوین تبدیل کند و منجر به پذیرش هرچه بیشتر گردشگران، دانش‌آموزان و دانشجویان شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمدمهدی اعلایی در حاشیه بازدید از مجموعه علمی و گردشگری «سرزمین ربات‌ها»، اظهار کرد: قزوین در حوزه دانش‌بنیان و گردشگری جزو استان‌های با ظرفیت است و به دلیل استقرار دانشگاه‌ها و حضور اهالی علم و هنر، در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه علمی و گردشگری سرزمین ربات‌ها ترکیبی بین دانش و مرکز تفریحی و گردشگری است که با همت دانشمندان بومی و حمایت شهرداری ایجاد شده و می‌تواند برای تفریح و آموزش استفاده شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، این مسئول بیان کرد: توجه و رسیدگی بیشتر به این مجموعه می‌تواند این فضا را به یکی از جاذبه‌های گردشگری قزوین تبدیل کند و منجر به پذیرش هرچه بیشتر گردشگران، دانش‌آموزان و دانشجویان شود.

وی تصریح ‌کرد: به هر میزان که ارتباط دانشگاه با مجموعه‌های کاربردی و صنعتی بیشتر شود منجر به ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد، افزایش اشتغال و توسعه دانش می‌شود و استان باید به عنوان یک استان دانشگاهی و دانش‌محور در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام دهد.

اعلایی اظهار کرد: اینکه طراحی و ساخت تجهیزات توسط دانشمندان خود استان انجام می‌شود، بی‌نظیر است ولی باید بخش اقتصادی و بخش علمی این مجموعه تفکیک شود تا بتوانیم از این فضا به لحاظ اقتصادی بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ربات‌ها به ویژه ربات رستم که در این مجموعه حضور دارد باید تبدیل به یکی از نمادهای معرفی قزوین شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.