استاندار سمنان عنوان کرد صادرات استان سمنان به بازارهای ۳۵ کشور دنیا

استاندار سمنان از صدور کالاهای این استان به بازارهای ۳۵ کشور دنیا خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، سیدمحمدرضا هاشمی ۶ دی در همایش رشد تولید و توسعه تجارت خارجی در استان سمنان اظهار کرد: صادرات استان سمنان در سال جاری بالغ بر ۲۶۰ هزار تُن به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به ثبت رسید که به نسبت سال قبل با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از صادرات استان از طریق دیگر استانها انجام می‌شود ادامه داد: ضرورت دارد تا با مساعدت و همراهی تولیدکنندگان، صادرات محصولات تولیدی استان سمنان به نام استان و از محل‌ گمرک استان ثبت شود.

هاشمی افزود: ما در استان سمنان در بخش های مختلف و گوناگون از جمله قطعات خودرو، داروهای دامی، محصولات کشاورزی و سایر موارد به ۳۵ کشور دنیا صادرات داریم.

استاندار سمنان به ظرفیت بالای این استان پرداخت و گفت: وجود دو فرودگاه با مرز هوایی و همچنین زیرساخت ریلی و نزدیکی به مرکز کشور از ظرفیت ها و پتانسیل های ارزشمند استان سمنان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر محصولات و تولیدات استان سمنان به بیش از ۳۵ کشور جهان صادر می شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: ضرورت دارد تا تمهیدات لازم اندیشیده شود که محصولات استان به نام خود استان صادر شود.

وی به در پیش بودن انتخابات اشاره و تاکید کرد: تولیدکنندگان و بازرگانان در انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری نیز همان گونه که در رشد اقتصادی نقش آفرینی مطلوب داشتید، در تحقق مشارکت قوی و حداکثری نیز گام مهمی برمی‌دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.