قم، پیشرو در ترویج سنت حسنه ازدواج

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه قم، پیشرو در ترویج سنت حسنه ازدواج است، گفت: اولین مرکز جامع ازدواج، خانواده و جمعیت سطح کشور در قم انجام شده است و در مجموع ۱۷ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در استان قم فعالیت دارند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، ابراهیم سانی خانی  با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم با موضوع جوانی جمعیت در نیمه نخست سال جاری، گفت: دستور جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم با موضوع جوانی جمعیت در نیمه نخست سال جاری در شهرستان‌های قم، کهک و جعفریه مصوباتی را در پی داشت.

وی افزود: یکشنبه هفته گذشته نیز شاهد تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم با موضوع اشتغال و مسکن جوانان بودیم، هم چنین یکی از مهم ترین مصوبات جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان‌ها در خصوص اوقات فراغت جوانان بوده است که با محوریت اداره کل ورزش و جوانان و کانون مساجد، فعالیت‌های منسجمی در سال جاری رقم خورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: استان قم با برگزاری ۱۴ جشن وصال یکی از استان‌های پیشرو در ترویج سنت حسنه ازدواج و مروج ازدواج آسان و آسمانی بوده، ضمنا در حال حاضر اولین مرکز جامع ازدواج، خانواده و جمعیت سطح کشور در قم افتتاح شده و ۱۷ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده با مجوز وزارت ورزش و جوانان در قم فعالیت می‌کنند.

سانی‌خانی اظهار کرد: ۶ مرکز هم مجوز واسطه‌گری ازدواج و همسان‌گزینی گرفته‌اند و قریب به ۸۰ سازمان مردم‌نهاد (سمن) در قم فعالیت می‌کنند که لازم به توضیح است ۱۰ هزار نفر در رویدادهایی نظیر کارگاه‌های پیش، حین و بعد از ازدواج از خدمات مشاوره و آموزشی در سال جاری استفاده کردند که این موضوع یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در پایان اظهار کرد: رتبه برتر دستگاه در فعالیت‌های جوانی‌جمعیت، هم چنین رتبه اول در فعالیت‌های فرهنگی در بین ۳۱ استان کشور و رتبه سومی در برگزاری رویداد اتم برخی از دستاوردهای اداره کل ورزش و جوانان به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.