مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛ افزایش ۴۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم در خصوص عملکرد جهاد کشاورزی در حوزه شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیر مجاز، بیان‌ کرد: از ابتدای سال جاری تعداد شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز ۷۲۴ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵۱۴ فقره بوده حدود ۴۰/۸ درصد افزایش داشته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، سعید فرشادمهر عنوان کرد: تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی و گسترش آن در سال‌های اخیر ناشی از قطعه‌بندی و خرد شدن غیر قانونی اراضی کشاورزی توسط مالکین اصلی و فروش قطعات خرد به غیر کشاورزان جهت ساخت ساز و احداث باغ ویلاهای غیر قانونی در حریم و حاشیه شهرها و روستاهاست.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم، ادامه داد: با توجه به اهمیت اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله جهاد کشاورزی، دستگاه‌هایی نظارتی و قضایی و هم چنین عموم مردم باید تمام توان خود را در حفاظت از باغات و زمین‌های کشاوزی به کار گیرند تا از تخریب و نابودی محیط زیست جلوگیری شود.

وی در خصوص عملکرد جهاد کشاورزی در حوزه شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیر مجاز، بیان‌ کرد: از ابتدای سال جاری تعداد شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز ۷۲۴ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵۱۴ فقره بوده حدود ۴۰/۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم، یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری در اجرای تبصره ۱ تعداد ۴۲۶ فقره توقف عملیات اقدام صورت پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۸۵ فقره بوده حدود ۱۰/۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

فرشادمهر ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۷۰ فقره اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۴۷ فقره بوده حدود ۴۷۴/۴ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: در حوزه‌ اجرای احکام قطعی قضایی و قلع و قمع در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۲۷ فقره اجرا داشتیم که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۹ فقره بوده حدود ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

فرشادمهر در پایان بیان کرد: تا به امروز خوشبختانه با همکاری و مساعدت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز اقدامات خوب و موثری در اجرای قلع و قمع بناهای غیرمجاز صورت پذیرفته و امیدواریم با همکاری سایر دستگاهای اجرایی و دستگاه قضایی و انتظامی نسبت به برخورد با متخلفین اقدامات بیش‌تری لحاظ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.