عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: تلاش نخبگان برای پیشرفت کشور، مبارزه میدانی با استکبار جهانی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم از سویی بر پایه حکمت و عقلانیت و از سوی دیگر معنویت، اخلاق و عدالت به سمت شکوفایی مادی و معنوی و پیشرفت ایران اسلامی حرکت کنیم یک نوع مبارزه میدانی و عملی با استکبار جهانی است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه فرا رسیدن ۱۳ آبان د عنوان کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا و دنباله آن رژیم اشغالگر صهیونیست ضد بشریت و بر علیه استقلال، آزادی و پیشرفت ملت‌های آزادی خواه همواره نظام سلطه خود را با جنایت، ظلم و ستم، جنگ افروزی، تجاوز، با استفاده از قدرت نظامی، حق وتو در شورای امنیت و نیز با امپراطوری رسانه‌ای و استفاده از فناوری‌های نوین برای تاثیرگذاری منفی بر ذهن ملت‌ها و ایجاد حالت یاس و ناامیدی گسترش دادند.

وی ادامه داد: استعمار قدیم قدرت‌های استکباری جای خود را به استعمار جدید و قرار دادن مزدورانشان در منطقه داده است و استعمار جدید نیز جای خود را به استعمار فرانو یعنی در سایه جنگ مرکب و ادراکی و جنگ رسانه‌ای داده است.

کعبی با بیان اینکه قتل عام مردم غزه تابلو روشنی از جنایات استکبار و رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: نظام سلطه و استکبار جهانی بر پایه ظلم و ستم، جنایت و چپاول، غارت ثروت ملت‌ها، تهدید و سرکوب و جنگ افروزی پابرجاست و به حیات خود ادامه داده است؛ یکی از نمونه‌های این عملکرد نظام استکباری جهانی و ایالات متحده را باید در قتل عام مردم غزه و نسل کشی کودکان و زنان بدانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی ایران پایان دادن به مناسبات ظالمانه در جهان و تلاش برای تحقق صلح و امنیت بر پایه توحید، عدالت و کرامت انسانی است، در واقع خط اول نهضت مقاومت در غزه که در طوفان الاقصی تبلور پیدا کرد، خط مقاومت تمدنی در برابر جبهه استکبار جهانی است.

وی اظهار کرد: ۱۳ آبان در تاریخ ایران روز مبارزه با اسکتبار جهانی و روز مقابله با دشمن اصلی ملت های آزاده و ملت های خواهان استقلال، عدالت، آزادی، پیشرفت و کرامت انسان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام خمینی(ره) شعار راهبردی آمریکا شیطان بزرگ است و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید را از آن جهت بیان کردند که ریشه اصلی مشکلات امت اسلامی و حمایت از جنایتکاران جنگی صهیونیسیم و منطقه، آمریکا است؛ ملت ما روز ۱۳ آبان را روز مبارزه با شیطان بزرگ و روز دفاع از مظلومین و روز مقاومت و ایستادگی و مبارزه با ظالمان و مستکبران می داند.

کعبی عنوان کرد: در راستای مبارزه با استکبار جهانی، نخبگان حوزه و دانشگاه می‌توانند در عرصه پیشرفت در حوزه علم و فناوری، استحکام درونی جامعه اسلامی بر پایه اقتصاد قوی، معنویت و اخلاق، تلاش برای کار آمد سازی نظام اسلامی، تلاش برای خودکفایی و استقلال و نفی وابستگی ها و تلاش برای تحقق عزت اجتماعی نقش آفرینی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: اگر ما بتوانیم از سویی بر پایه حکمت و عقلانیت و از سوی دیگر معنویت، اخلاق و عدالت به سمت شکوفایی مادی و معنوی و پیشرفت ایران اسلامی حرکت کنیم یک نوع مبارزه میدانی و عملی با استکبار جهانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.