یک مسئول عنوان کرد کمرنگ شدن روحیه‌ی استکبار ستیزی در جوانان امروز “تصوری اشتباه” است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، گفت: امروز در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه، جوانان در راس آن مشاهده می شوند، اینکه تصور شود مبارزه با استکبار در روحیه‌ی جوانان امروزی سرد شده، تصور غلطی است، به ویژه در بین جوانان دانشجو روحیه‌ی استکبار ستیزی کاملا مشهود است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حجت الاسلام دکتر رضا نوروزی در آستانه فرا رسیدن ۱۳ آبان  عنوان کرد: مفهوم استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم، مفهوم و حقیقتی است که هم در رسالت دینی ما و هم در آموزه های انسانی مطرح شده است، اما مسئله‌ای که هم اکنون به ویژه در ۱۳ آبان امسال رنگ و بوی روشن‌تری پیدا کرده، شرایط خاصی است که این روزها در جوامع جهانی مطرح است.

وی افزود: شاید اگر پیش از این برای کسی ابهامی در رابطه با بی‌توجهی استکبار به حقوق بشر وجود داشت، امروزه دیگر هیچ ابهامی در این موضوع نمی‌بینیم به ویژه در جریانات اخیری که غزه شکل گرفته است، درواقع دادگاه غزه این ظلم را برای همه‌ جهانیان آشکار و وجدان‌های انسان را به قضاوت دعوت کرده است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، تصریح کرد: امروز اتفاقات اخیر فلسطین نشان می‌دهد که زمانی که آمریکا در کنار صهیونیسم واقع شود این طور ظالمانه تمام قواعد حقوق بشری را زیر پا می‌گذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم اضافه کرد: از طرفی شاهد همراهی، حمایت و حتی تسلیح آمریکا هستیم و از طرفی سکوت مدعیان حقوق بشر را در رابطه با حمایت از مردم مظلوم غزه می بینیم.

۱۳ آبان امسال نسبت به سال های گذشته متفاوت است

وی بیان کرد: برای نسل کشی و کودک‌کشی هیچ توجیهی نمی‌توان پیدا کرد اما این کار توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت استکبار امروزه آشکارا اتفاق می افتد، بنابراین ۱۳آبان ماه سال جاری تفاوت زیادی با سال های قبل دارد و علت آن همین روشن و واضح بودن ظلمی است که از استکبار در جامعه جهانی شاهد هستیم.

نوروزی با بیان اینکه امروزه وظیفه ما در استکبار ستیزی دوچندان است، افزود: مادامی که جامعه بشریت اجازه دهد که استکبار در جامعه جهانی جولان دهد، این ظلم ها خاتمه پیدا نمی‌کند، لذا اگر در گذشته استکبار ستیزی را عده ای جوانان و دانشجویان درک می‌کردند، امروز این اتفاقات اخیر غزه، همه را به استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم دعوت کرده و این مسئله بسیار روشن و بدون ابهام است.

وی گفت: امروز در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه، جوانان در راس آن مشاهده می شوند، اینکه تصور شود مبارزه با استکبار در روحیه‌ی جوانان امروزی سرد شده، تصور غلطی است، به ویژه در بین جوانان دانشجو روحیه‌ی استکبار ستیزی کاملا مشهود است و ظلم هایی که امروزه در جامعه جهانی در حال رخ دادن است، این روحیه و وظیفه استکبارستیزی را دوچندان می کند.

هرچه سازش بیشتر باشد ظلم ظالمان بیشتر می‌شود

رئیس دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم تاکید کرد: امروزه برخی گمان می کنند که سازش با استکبار هم می‌تواند راهکاری برای کاهش این ظلم ها باشد و با این کار جامعه جهانی می‌تواند در یک صلح پایدار قرار گیرد اما گذر زمان در بخش های مختلف نشان داده است که هرچه سازش بیشتر باشد، ظلم ظالمان نیز بیشتر می شود.

نوروزی عنوان کرد: امروز استکبار هیچ حد و حدودی برای جنایات خودش قائل نیست و با حمایت آمریکا هر نوع حدودهای حقوق بشری و قوانین بین المللی شکسته می‌شود، این امر نشان می‌دهد مادامی که قوانین و قواعد به نفع استکبار تفسیر شود مورد قبول است و اگر غیر از این باشد کاملا در مقابل او واقع می شوند و این حدود و صغور بین المللی که اجماع جهانی هم نسبت به آن وجود دارد، شکسته می‌شود، لذا چیزی جزء مبارزه جدی با استکبار برای ایجاد یک صلح وامنیت پایدار برای مظلومین عالم وجود ندارد که ان شاءلله این امر با اراده الهی محقق می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.