دبیر ستاد اربعین گیلان خبر داد ثبت نام حدود ۱۷ هزار گیلانی برای پیاده روی اربعین

دبیر ستاد اربعین گیلان، از ثبت نام ۱۶ هزار و ۹۵۱ گیلانی در سامانه سماح خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر با پرداخت حق بیمه اقدام به تکمیل ثبت نام خود کرده اند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، روح الله بخشی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، سامانه سماح را مرجع ثبت نام زوار مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق دانست و اظهار کرد: ثبت نام در این سامانه از سوم مردادماه آغاز شده و شاهد استقبال عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم.

وی از ثبت نام ۱۶ هزار و ۹۵۱ گیلانی در سامانه سماح خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر با پرداخت حق بیمه اقدام به تکمیل ثبت نام خود کرده اند.

دبیر ستاد اربعین گیلان با تاکید بر لزوم ثبت نام در سامانه سماح جهت مدیریت هرچه بهتر حمل و نقل و اسکان و تسهیلات، تصریح کرد: با استفاده از اطلاعات زائران می توانیم وضعیت تردد از مرزها را مشخص کنیم و در پیک سفر مدیریت موثرتر و منسجم تری داشته باشیم.

بخشی نژاد با اشاره به تداوم ثبت نام تا اول شهریورماه، خاطرنشان کرد: زوار اباعبدالله الحسین(ع) هرچه زودتر در سامانه سماح ثبت نام کنند تا امکان برنامه ریزی به موقع برای مسئولان جهت خروج زائران از کشور و فراهم کردن تدابیر لازم ممکن شود.

وی به زوار توصیه کرد حتی المقدور از وسیله نقلیه شخصی برای اعزام به مرز استفاده کنند و گفت: زائران گیلانی عمدتا از دو مرز مهران و خسروی وارد کشور عراق می شوند و لذا پارکینگ های خوبی برای خودروهای شخصی زوار تعبیه شده است.

دبیر ستاد اربعین گیلان بانک های ملی، صادرات، سپه، تجارت و پست بانک را آماده ارائه ارز عراقی به زوار دانست و متذکر شد: بیمه زائران در سه سطح ۳۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومانی انجام می شود و لذا بهتر است که زائران با بیمه ۵۵ هزار تومانی از تعهدات کامل شامل درمان و حوادث بهره مند شوند.

وی همچنین از آماده سازی ۳۲ موکب گیلانی برای مراسم اربعین خبر داد و گفت: دو موکب در مرز مهران، دو موکب در مرز خسروی، سه موکب در نجف، سه موکب در حدفاصل نجف تا کربلا و ۲۰ موکب در کربلا داریم؛ همچنین دو موکب در شهر رودبار برای زوار اربعین در نظر گرفته شده است.

بخشی نژاد از آمادگی شهرستان آستارا برای استقبال از زوار جمهوری آذربایجان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ورودی نداشتیم و در صورت لزوم، یک موکب جهت اسکان و پذیرایی از زوار مستقر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.