دفتر هنرهای آیینی حوزه هنری مازندران پرده خوانی ضامن آهو را در جشن بزرگ رضوی شهر ساری برگزارکرد

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،این برنامه عصر سه شنبه ۹ خرداد سال جاری به همت دفتر هنرهای آیینی حوزه هنری مازندران با اجرای برنامه پرده خوانی در محوطه امام زاده یحیی ساری به جشن بزرگ رضوی مرکز استان حال و هوای معنوی بخشید.

🔸️در این گرهمایی مردمی، مرشد « جواد آقاپور» _هنرمند آملی_ ضمن ارائه داستان ضامن آهو و پرداختن به صفات والای امام هشتم علیه السلام، به ستایش حالات معنوی و فضایل انسانی آن امام رئوف پرداخت.
از نکات قابل توجه این مجلس، استقبال ویژه حاضران از برنامه پرده خوانی و ارتباط حسی آنان با این شیوه روایت بوده که منجر به طولانی تر شدن زمان اجرای آن شد.

🔹وی چندی پیش با هماهنگی حوزه هنری و به نمایندگی از هنرمندان مازندران در پیاده روی اربعین حسینی و دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در کرمان هم اجرا داشته است

🔸شایان ذکر است که دفتر هنرهای آیینی حوزه هنری مازندران از چهار سال گذشته تاکنون (پیرو برنامه های سند تحول و سند زیست بوم این مرکز که با شعار پرچمداری هنرهای آیینی تدوین شده) با نگاهی ویژه به تعزیه، نقالی، پرده خوانی و سایر هنرهای اصیل به اجرای برنامه های متنوعی در داخل و خارج از استان پرداخته است.

📍 حوزه هنری استان مازندران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.