صدور ۳۹۰ پروانه جدید صنعتی در خراسان رضوی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۳۹۰ پروانه بهره برداری جدید برای سرمایه گذاران حوزه صنعتی در استان صادر شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،امیررضا رجبی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ برای راه اندازی واحد‌های جدید صنعتی، ۴۰۰ مورد بوده که ۹۸ درصد از این هدف‌گذاری محقق شده است.

وی از جمله واحد‌های صنعتی بزرگ راه اندازی شده در سال گذشته را واحد تولید پتو (نوبافت شادیلون) در فریمان، واحد تولید محصولات فلزی (آریا بارون) در مشهد، واحد تولید کانی‌های فلزی (مهر آیین فولاد) و واحد تولیدی شیشه جار (کاویان جارساچی) در بردسکن ذکر کرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی ظرفیت تولید ۲۱۰ واحد صنعتی خراسان رضوی در سال گذشته ادامه داد: پارسال تولید خودرو ۱۶ درصد، تولید سرم ۲۴ درصد، تولید چینی بهداشتی ۲۸ درصد، تولید فرش ۱۲ درصد، تولید کنتور هوشمند ۱۰۰ درصد، تولید نخ پنبه‌ای ۱۷ درصد و تولید موتور سیکلت در استان ۱۶ درصد رشد داشت.

رجبی بیان کرد: پارسال ۱۲۰ پروانه بهره برداری صنعتی دانش بنیان در استان خراسان رضوی صادر شد، همچنین با تعمیق ساخت داخل و تولید نیاز‌های استان برای جلوگیری از واردات، ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در استان شکل گرفت.

وی با اشاره به رشد تحقیق و توسعه و فعالیت‌های پژوهشی و فنی و مهندسی در خراسان رضوی تصریح کرد: پارسال ۸۰ پروانه تحقیق و توسعه برای واحد‌های صنعتی در استان صادر شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشت، همچنین صدور یا تمدید ۳۶ مجوز فنی و مهندسی برای واحد‌های صنعتی با رشد ۶ درصدی، صدور ۶ مجوز پژوهشی برای واحد‌های صنعتی با رشد ۲۰ درصدی، برگزاری ۲۶۵ دوره آموزشی برای واحد‌های صنعتی با محوریت تشکل‌های بخش خصوصی با رشد ۲۰ درصدی و تصویب و تعیین بودجه سه طرح پژوهشی با اولویت اقتصاد دانش بنیان و طرح‌های فناورانه در استان طی سال گذشته انجام شد.

او با اشاره به توسعه صنایع بومی در بخش فرش دستباف گفت: در این راستا پارسال ۳۱ فقره مجوز جدید در حوزه تولید فرش دستباف با اشتغال ۱۲۱ نفر در استان صادر و دوره‌های آموزشی در حوزه فرش در قالب سه هزار و ۱۰۰ نفر – ساعت برگزار شد و اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر در بخش فرش بدون پرداخت تسهیلات بانکی در استان ایجاد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.