در کمترین زمان ممکن مجوز مشاغل خانگی صادر می‌شود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز از صدور مجوز مشاغل خانگی در کمترین زمان ممکن خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،عبدالله دارایی گفت: متقاضیان کسب و کار‌های خانگی که علاقمند به راه اندازی مشاغل خانگی هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت درخواست و پیگیری صدور مجوز فعالیت خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز می گوید: مشاغل خانگی به عنوان بخشی از زنجیره اتصال تولید و کسب و کار‌ها در ارتقاء اقتصاد و رفاه خانوار نقش موثری دارد، پایین بودن سرمایه اولیه و عدم نیاز به فضای زیاد در مقایسه با سایر کسب و کار‌ها فرصت ارزشمندی برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، معلولان، بازنشستگان و روستاییان است.

او افزود: بستر صدور مجوز مشاغل خانگی به نشانی https://smkh.mcls.gov.ir فراهم شده و در قالب متقاضی مستقل، پشتیبان و تحت پوشش پشتیبان مجوز‌ها صادر می‌شود و در این درگاه بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی خانگی تعریف شده است و متقاضیان ابتدا با مراجعه به درگاه ملی صدور مجوز‌ها به نشانی http://mojavez.ir اقدام و با توجه به راهنمای مربوطه مراحل خود را طی می‌کنند.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: به منظور تکمیل مراحل مربوطه در کوتاه‌ترین زمان مجوز‌های مورد درخواست صادر می‌شود و البته طرح‌های مشاغل خانگی معاف از مالیات نبوده و متقاضی موظف از هر سال نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی اقدام کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز افزود: حمایت‌های تسهیلاتی از متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی همچون سال گذشته در سال جدید نیز تداوم خواهد یافت، با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات مشاغل خانگی در نقاط مختلف استان نیز اقدامات قابل توجهی صورت خواهد پذیرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.