پرداخت ۹۱ درصد غرامت بیمه به کشاورزان خسارت دیده

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان قزوین گفت: ۹۱ درصد غرامت بیمه به مبلغ ۷۹ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمد طهرانی‌ها معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان قزوین در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: ۹۱ درصد غرامت بیمه به مبلغ ۷۹ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده این استان پرداخت شده که از مجموع غرامت بیمه مبنی بر ۸۷ میلیارد تومان تنها ۹ میلیارد تومان باقی مانده است.

وی اضافه کرد: این غرامت‌ها مشمول خسارت‌های خشکسالی، سرمازدگی و حوادث طبیعی است که پس از برآورد غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

طهرانی‌ها بیشترین پوشش بیمه کشاورزی در استان قزوین را در بخش زراعت عنوان کرد و گفت: ۱۴۰ هزار هکتار از بخش زراعی استان قزوین تحت پوشش بیمه قرار دارد که بیشترین محصول آن متعلق به گندم دیم به مساحت ۱۱۷ هزار هکتار است.

وی در بخش باغی نیز مجموع کل سطح پوشش بیمه را هشت هزار و ۷۰۰ هکتار عنوان کرد که بخش عمده آن مشمول محصول انگور به مساحت ۵ هزار و ۵۵۷ هکتار است.

این مسئول در حوزه بیمه محصولات دامی و آبزیان نیز بیان داشت: ۱۶ میلیون قطعه ماهی و ۹۲ هزار راس دام نیز در استان قزوین تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند.

طهرانی‌ها خاطرنشان کرد: در کشاورزی قراردادی ۶۲۳ بیمه نامه صادر شده و ۶ هزار و ۵۹۲ هکتار سطح تحت پوشش بیمه قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.