در نشست خبری مشترک بسیج رسانه و ارشاد مازندران اعلام شد: در چهارمین جشنواره “ابوذر” آثار ۳۵ برگزیده داوران تقدیر می‌شود/ غرب استان که داعیه رسانه‌ای دارند کمترین آثار را ارسال کردند!

برگزیدگان چهارمین جشنواره رسانه‌اي ابوذر در ساری تقدیر می شوند.

0

به گزارش “مهدی پورعرب” خبرنگار حوزه فرهنگی و اجتماعی پايگاه خبری “سبزالبرز” از ساری،مسوول بسیج رسانه مازندران در نشست خبری مشترک مدير کل فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان با اشاره به اینکه از ۶۵۵ اثر ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۴۵۰ اثر مورد بررسی و ارزیابی داوران قرار گرفته است گفت: این تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نسبت به سال گذشته از افزايش ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

عبدالمهدی حق شناس با بیان اینکه جشنواره متعلق به تمامی اصحاب رسانه استان است افزود: مطالب ارسالی به جشنواره رسانه‌ای ابوذر مفهومی و محتوایی مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تولید محتوا و شناسایی خبرنگاران ارزشی در رآی هیات داوران دارای اهمیت ویژه است تصریح کرد: هدف بسیج رسانه مازندران در برگزاری این رویداد رسانه‌ای تقدیر از خبرنگارانی است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می کنند.

حسین جوادی مدير کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیج رسانه یک نقش موثر در دستگاه ارشاد اسلامی دارد گفت: رسانه ها در جهت تببین انقلاب و دستاوردهای نظام و حرکت امام جامعه قدم بردارند.

وی همچنین با اعتقاد بر اینکه نقد در حوزه عملکرد مسوولین بابد دلسوزانه باشد افزود: رسانه ها برای یک مدير راهبر و پیشرو باشند.

در ادامه دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها کاری سخت و شگرف است گفت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران به صورت علمی و سالم برگزار می‌شود.

حسین احمدی با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران ۶۵۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد و با بررسی به لحاظ موضوع ۴۵۰ اثر به بخش داوری راه یافت، افزود: امسال‌ آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به سال گذشته بیش از یکصد اثر بیشتر بوده و رشد ۲۰ درصدی داشته است.

وی همچنین با قدردانی از خبرنگارانی که در نوشتار خود مطالبه گری و خواسته های مردمی را قلم زدند تصریح کرد: در داوری آثار هیچ دخل و تصرفی نداشتم و داوران از تهران بدون هیچ شناختی از تولی کنندگان آثار داوری و برگزیدگان این جشنواره را معرفی کردند.

احمدی با اعلام اینکه ۸۸ یادداشت و سرمقاله، ۸۳ گزارش خبری، ۳۰ گزارش تحلیلی و تحقیقی، ۳۵ مصاحبه، ۳۴ تیتر، ۸۳ گزارش ویدویی، ۶۷ عکس، ۱۳ اینفوگرافی، ۶ پاکدست و نیز ۱۲ موشن گرافی در چهارمین جشنواره ابوذر امسال مورد بررسی و ارزیابی داوران قرار گرفته است اظهار داشت بیشترین آثار از مرکز استان شهرستان ساری بود و شهرستان های کوچک مثل جویبار نیز برگزیده داشت .

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در پایان با انتقاد از عدم استقبال اهالی رسانه غرب استان خاطر نشان کرد: اهالی رسانه غرب استان که داعیه رسانه دارند و خانه مطبوعات در سیطره قدرت آنان است، متاسفانه کمترین آثار ارسالی را داشته اند و ابن جای تامل دارد.

گفتنی است آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای”ابوذر” پایان همبن هفته در سالن آمفی تئاتر زنده یاد سلمان هراتی ارشاد مازندران در ساری برگزار و برگزیدگان هیات داوران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.