رتبه نخست اصفهان از لحاظ تولید ماهیان زینتی در کشور

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولید انواع ماهی زینتی و آکواریومی در استان اصفهان به ٧٠ میلیون قطعه در امسال افزایش یافته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمدرضا عباسی مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:  پیشتر در کل استان اصفهان بالغ بر ۶٧ میلیون قطعه در یک سال بود که با افزایش و توسعه این صنعت طی امسال به ٧٠ میلیون قطعه ماهی زینتی در امسال افزایش یافته است .

او درباره دلیل رشد تولید ماهی زینتی و آکواریومی در استان اصفهان اظهار داشت: بهبود وضعیت بازار، خرید بیشتر مشتریان و فعالیت فزاینده شهرستان‌هایی که در این زمینه فعالیت داشتند زمینه ارتقا تولید در استان را رقم زد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از لحاظ تولید ماهیان زینتی در کشور رتبه نخست را در اختیار داریم و از برنامه نیز جلو هستیم.

عباسی اضافه کرد: تنوع ماهیان آکواریومی و زینتی تولیدی در استان بالا و از ۱۵۰ گونه فراتر است و انواع گلدفیش، ماهی‌های زنده زا و تخمگذار در ابعاد و اشکال و رنگ‌های مختلف را شامل می‌شود.

او ادامه داد: ۸۰۰ واحد تولیدی ماهی تزیینی و آکواریومی در استان اصفهان فعالیت دارد و افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم توسط این صنعت رقم خورده است.

به گفته کارشناسان امروز تولید ماهیان زینتی در جهان به عنوان یکی از صنایع پردرآمد مطرح است؛ استان اصفهان قطب تولید ماهیان زینتی و آکواریومی در ایران به شمار می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.