۳۰ درصد اتصالات گاز موجود در بازار غیر استاندارد هستند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی گازرسانان مشهد گفت: ۳۰ درصد اتصالات گاز موجود در بازار استاندارد نیستند و در ساخت‌وساز نیز ۲۰ تا ۲۵ درصد از این اتصالات غیر استاندارد استفاده می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمد اسلامی در خصوص فروش لوله و اتصالات گازی غیر استاندارد در مشهد اظهار کرد: لوله گاز غیر استاندارد در بازار زیاد است، اما مشکل ما لوله‌های گازی نیست، زیرا اگر وزن آن‌ها استاندارد باشد مشکلی وجود ندارد. بیشترین مشکل ما در بخش اتصالات است. در این زمینه کارگاه‌هایی وجود دارد که اتصالات نامرغوب تولید و توزیع کرده و بدون مهر استاندارد نام شرکت خود را روی آن درج می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اتصالات گاز هیچ استانداردی وجود ندارد، عنوان کرد: ۳۰ درصد اتصالات گاز موجود در بازار استاندارد نیستند و در ساخت‌وساز نیز ۲۰ تا ۲۵ درصد از این اتصالات غیر استاندارد استفاده می‌شود.

اسلامی بیان کرد: از زمانی که پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته، تعداد لوله‌های غیر استاندارد در بازار کمتر شده و فروشگاه‌ها به فروش اتصالات استاندارد روی آوردند اما هنوز اتصالات غیر استاندارد در بازار وجود دارد که کیفیت لازم را ندارند. تا زمانی که سازمان استاندارد نظارت نکند، نمی‌توان کاری انجام داد. سازمان استاندارد و پیشگیری از وقوع جرم جزو مراجع رسیدگی در این زمینه هستند اما رسیدگی نمی‌کنند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی گازرسانان مشهد افزود: ۳۰ واحد فروش لوله گاز در مشهد فعال هستند که سازمان‌های مذکور که می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند. باید بررسی کنند اتصالاتی که روی آن‌ها مارک می‌زنند و به اسم مارک‌دار می‌فروشند در کجا تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی و استاندارد باید نظارت بر این مسئله داشته باشند. سازمان صمت نیز باید نظارت‌ها بر واحدهای صنفی را بیشتر کند. باید یا واحدهای فروش کنترل شده و یا در زمان کار نظارت شود. ما حکم گرفتیم و در حال حاضر مجری گاز هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد. در حال حاضر چند واحد صنفی در مشهد محصولات استاندارد می‌فروشند اما اگر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که استاندارد نیستند.

اسلامی گفت: مجری‌های گاز ما از زمانی که متوجه شدند لوله‌ها با وزن کمتر به فروش می‌رسد، هنگام خرید آن‌ها را وزن می‌کنند، بنابراین هیچ مجری در مشهد لوله غیر استاندارد استفاده نمی‌کند اما در زمینه اتصالات ما نمی‌توانیم غیر استاندارد بودن آن‌ها را تشخیص دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.