آموزش و پیشگیری از سرطان در جامعه مغفول مانده است

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا کاشان گفت: هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان بیش از ۱۴۰ میلیون ریال در ماه است که بسیاری از آنها توان تأمین این هزینه را ندارند و ما باید به هر اندازه که می‌توانیم به آنها یاری کنیم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سید محسن تمدنی اظهار کرد: مشکل دوم بیماران مبتلا به سرطان، انجام عمل‌های جراحی است که برخی از آنها حدود یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) هزینه نیاز دارد که تامین این مبلغ برای خانواده بیمار بسیار سخت است.

وی افزود: شهروندانی که از سلامتی برخوردار هستند به شکرانه این نعمت خداوند به هر اندازه و به هر شیوه که می‌توانند برای کمک به بیماران، مشارکت کنند تا همنوعان ما برای درمان بیماران خود، مجبور به فروش دارایی‌هایشان نشده و آبروی آن‌ها حفظ شود.

مدیرعامل خیریه امدادگران عاشورا کاشان،تاکید کرد: شهروندان اگر بخشی از هزینه‌های جشن تولد یا عزای عزیزان خود را به مؤسسه امدادگران عاشورا اختصاص بدهند، بسیاری از بیماران نیازمند، سلامت خود را به دست می‌آورند.

تمدنی تصریح کرد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا طی یک دهه فعالیت خود برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان، با مشارکت شهروندان نیکوکار، هزینه درمان ۱۶۱۸ نفر را متقبل شده است.

وی گفت: بنا به آمار مراجعان، متاسفانه سن بیماران مبتلا به سرطان کاهش یافته است، به‌طوری که این گروه از مددجویان در کاشان به دهه هفتادی‌ها رسیده است که اتفاق خوبی برای جامعه نیست.

تمدنی افزود: آموزش و پیشگیری از سرطان در جامعه مغفول مانده است در حالی که سرطان، یک بیماری قابل تشخیص است و از همه شهروندان درخواست می‌کنیم که با حضور در پایگاه سلامت و انجام تست خودآزمایی، از بروز سرطان پیشگیری کنند، زیرا اگر این بیماری در زمان مناسب، شناسایی نشود، به سایر نقاط بدن سرایت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.