تأسیسات گردشگری، از ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده کنند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: شهر کاشان سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد که موقعیت مناسبی است تا تأسیسات گردشگری از حیث صرفه‌جویی، ارتقای ایمنی و نیز کاهش آلودگی‌ها از ظرفیت انرژی خورشیدی بهره مند شوند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،احمد دانائی‌‍نیا، عصر(سه‌شنبه، ۶ دی)در نشست تخصصی ظرفیت‌های انرژی خورشیدی در تأسیسات گردشگری کاشان،اظهار کرد: انرژی خورشیدی علاوه بر پاک و بکر بودن می‌تواند برای تأسیسات گردشگری منبع درآمد مناسبی نیز باشد.

وی افزود: استفاده از انرژی خورشیدی در فضاهای گردشگری نسبت به انرژی های زوال پذیر مقرون به صرفه است ضمن اینکه می تواند منبع درآمدی نیز برای مالکان مکان‌های گردشگری و بومگردی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، تصریح کرد: همزمان با مرمت و احیای بازار بزرگ کاشان، ضمن برنامه ریزی برای کاهش مخاطرات این فضای تاریخی، باید برای به استفاده از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی هم نگاه جدی داشت.

دانائی‌نیا گفت: در سفر استاندار اصفهان با مشارکت میراث فرهنگی و ستاد بازآفرینی شهری، مبلغ ١۵٠ میلیارد ریال برای مرمت بخشی از بازار تاریخی کاشان پیش بینی شده است که باید از این فرصت برای مرمت، ساماندهی و بهره مندی از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی متناسب با بافت تاریخی بازار استفاده کرد.

همچنین رئیس اداره برق کاشان افزود: مصرف انرژی کشور بیش از ۵ برابر بالاتر از میانگین جهانی است و سوخت‌های تجدیدپذیر از جمله ظرفیت انرژی خورشیدی در تأسیسات گردشگری به مدیریت استفاده از سوخت‌های فسیلی کمک خواهد شد.

شاپور حدادی پور تصریح کرد: وزارت نیرو با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی کرده است که  برای تولید  ۱۰ هزار مگا وات انرژی تجدیدپذیر در چند سال آینده بستر سازی کند.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های کاشان، خورو بیابانک و آران و بیدگل بیشترین سهم بهره مندی از سامانه‌های خورشیدی در استان اصفهان را دارند که کاشان ظرفیت بیش از دوبرابری نسبت به شهرستان خورو بیابانک دارد.

حدادی پور افزود: سامانه‌های انرژی خورشیدی در ١۴ مدرسه شهرستان کاشان راه‌اندازی شده است و شرکت مجری طرح، با قراردادهای ٢٠ ساله، تأسیسات خورشیدی را نصب می‌کند و برق تولید شده پس از ورود به سامانه توزیع، توسط اداره برق به قیمت مناسب خریداری می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.