آزمون جامع گردشگری ۱۶ دی ماه برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: آزمون جامع گردشگری هر سال در ۷ تخصص برگزار می‌شود. ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ زمان برگزای یکی از این دوره‌ها است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،یوسف بیدخوری در خصوص آزمون جامع گردشگری اظهار کرد: این آزمون هر سال در دو نوبت، ۷ تخصص و به صورت سراسری در تمام کشور برگزار می‌شود. ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ زمان برگزای یکی از این دوره‌ها است.

وی افزود: این ۷ تخصص شامل دوره‌های راهنمای ایرانگردی، راهنمای طبیعت‌گردی، راهنمای زمین گردشگری، مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، کارشناس ارزیابی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری است.

بیدخوری بیان کرد: اعتبار گواهینامه در صورتی که نیاز به دانش‌افزایی نباشد دائمی است. اما برای مثال افراد با گواهینامه‌ای که ۲۰ سال پیش دریافت کردند نمی‌توانند به عنوان مدیر تاسیسات گردشگری شروع به کار کنند. در این موارد بهتر است افراد دوره‌های بازآموزی را بگذرانند و در آزمون شرکت کنند.

وی تصریح کرد: کارکنان در حوزه‌های مختلف به دلیل اینکه نیاز به دانش‌افزایی وجود دارد از کار برکنار نمی‌شوند و فقط کافی است در زمان معین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اقدام به بازآموزی و آزمون مجدد کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی عنوان کرد: افراد باید در موسسات زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ثبت‌نام کرده و پس از گذراندن دوره‌های مربوطه اجازه شرکت در آزمون را دریافت می‌کنند. هزینه ثبت‌‎نام در آزمون این دوره ۳۰۰ هزار تومان است.

وی عنوان کرد: افرادی که در رشته‌های گردشگری و هتلداری در دانشگاه تحصیل کردند نیازی به گذراندن دوره‌ها ندارند زیرا دروس مربوطه را در دانشگاه گذراندند. این افراد کافی است به موسسات معتبر مراجعه و در آزمون ثبت‌نام کنند که زمان مقرر برای این کار گذشته است.

بیدخوری گفت: متقاضیان آزمون باید بتوانند در تمام دروس آزمون نمره قبولی کسب کنند. در صورتی که در برخی از دروس نمره قبولی کسب نکنند تا ۳ دوره بعدی آزمون می‌توانند همان دروس را دوباره آزمون دهند و در صورت عدم قبولی باید در تمام دروس آزمون شرکت کنند . در این شرایط نیازی به شرکت دوباره در کلاس‌ها نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.