نماینده ولی‌فقیه در مازندران: همگرایی حوزه و دانشگاه انسان متعالی تربیت می‌شود

نماینده ولی فقیه در مازندران، حوزه و دانشگاه را دو قطب نشان دهنده راه زندگی دانست و گفت: اگر در مسیر زندگی مهارت استفاده از ابزار علمی را نداشته باشیم به انحراف می‌رویم و مسیر خطرآفرین خواهد شد. همگرایی حوزه و دانشگاه انسان متعالی و هوشمند تربیت می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر استاد شهید مفتح، اظهار کرد: یکی از حسنات استاد مفتح وحدت حوزه و دانشگاه و برنامه‌هایی است که موجب وحدت و همگرایی دو قطب علمی و دینی می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان پیشرفته در مسیر زندگی باید از ابزار و روش درست برای رسیدن به هدف نهایی استفاده کند، افزود: ساخت ابزار، رسالت دانشگاه‌ها است اما روش زندگی که مکمل استفاده از ابزار است بر عهده دین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، حوزه و دانشگاه را دو شعبه نشان دهنده راه زندگی دانست و تصریح کرد: اگر در مسیر زندگی مهارت استفاده از ابزار را نداشته باشیم به انحراف می‌رویم و مسیر خطرآفرین خواهد شد.

این مسئول خطر استفاده از ابزارهای مدرن در مسیر زندگی را بیشتر از ابزار سنتی عنوان کرد و گفت: دین جهت دهنده علم است. اگر این دو قطب علم و دین با هم عجین باشند با ابزار سنتی هم به هدف نهایی خواهیم رسید.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه همگرایی حوزه و دانشگاه سبب می‌شود تا قلم در مسیر«بسم ربک الذی خلق» حرکت کند، افزود: در این صورت مسلسل‌ها کنار می‌روند و جنگ حادث نمی‌شود.

وی افزود: اگر ابزار علم در مسیر مسلسل سازی حرکت کند زمینه ساز جنگ و خشونت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، فضای مجازی را ابزاری برای جنگ و قتل توصیف کرد و گفت: فضای مجازی هم ابزاری برای اطلاع‌رسانی است اما نبود هدایتگری و نقشه راه درست، به انحراف رفته است.

این مسئول یادآور شد: قدرت ابزار سازی و هدایت‌گری باید در حوزه و دانشگاه به درستی مرتبط شوند تا خروجی آن تربیت انسان‌های هوشمند شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.