سود مجاز فروش میوه ۳۰ درصد است

رئیس اتحادیه میوه فروشان استان البرز گفت: سود متعارف واحدهای فروش باید ۳۰ درصد بیشتر از مبلغی باشد که میوه و تره، بار را خریداری می‌کنند و دریافت سود بیشتر غیرقانونی است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمد رضا فلاح اظهار کرد: با نزدیک شدن به آخرین روز از فصل پاییز، شاهد افزایش تعداد گشت‌های مشترک نظارت بر بازار میوه و تره بار هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ گذاری میوه و تره بار عمدتا  برحسب عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد، توضح داد: سود متعارف واحدهای فروش باید ۳۰ درصد بیشتر از مبلغی باشد که میوه و تره بار را خریداری می‌کنند و دریافت سود بیشتر غیرقانونی است.

فلاح با تاکید بر اینکه منکر این نیستیم که برخی فروشندگان گرانفروشی می‌کنند، گفت: مردم می توانند با تماس با شماره بازرسی اتحادیه، مسئولان مربوطه را از تخلفات آگاه کنند تا اقدام قانونی لازم برای برخورد با متخلف صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان استان البرز با اشاره به اینکه  تخلفاتی که صورت می‌گیرد اغلب مربوط به واحدهایی است که دارای مجوز و پروانه کسب نیستند، افزود: این افراد معمولا  برای مدتی کوتاه و به صورت فصلی مشغول به فروش می‌شوند.

این مسئول توضیح داد: با توجه به افزایش تورم و گرانی‌های موجود، از واحدهای عرضه میوه و تره بار تقاضا می‌شود انصاف را در بحث اعمال سود برای خریداران رعایت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.