فرمانده سپاه ناحیه ساري در نشست خبری به مناسبت هفته “بسیج” : بیش از ۱۷۰۰ برنامه در هفته بسیج شهرستان ساری اجرا می‌شود/ بسیج در عرصه محرومیت زدایی و پروژه های عمرانی می درخشد

فرمانده سپاه ناحیه مرکز استان مازندران از اجرای بیش از ۱۷۰۰ برنامه در هفته بسیج شهرستان ساری خبر داد.

0

به گزارش مهدی پورعرب خبرنگار حوزه فرهنگی و اجتماعی پايگاه خبری سبزالبرز از ساری، سرهنگ پاسدارسیدابراهیم شریفی به مناسبت فرارسیدن بزرگداشت هفته “بسیج ” ،در نشست خبری با خبرنگاران گروهی استان با اشاره به اینکه بسیج یادگار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و درس شهادت ، ایثارگری و خدمت صادقانه و بی منت و در راه خدا از شاخصه های بارز این نهاد مردمی است.
وی با بیان اینکه تفکر و منش بسیج برگرفته از اسلام ناب محمدی(،ص) که در جهان الگو و شناخته شده است ،افزود: تفکر بسیجی، تفکر رهایی ملت ها از ظلم و ستم و استبداد است؛ بسیج نه دل در گرو چپ دارد ،نه راست؛ که به فرموده حضرت علی علیه السلام: “راه چپ و راست گمراهی است” و صراط مستقیم و در در وسط میدان بودن و راهی که شهدا و امام شهدا به ارمغان آوردند، راه بسیجی است.
فرمانده سپاه کربلا ساری شاخصه اصلی بسیج را کار جهادی و خدمت بی منت دانست و تصریح کرد: بسیج از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس و در عرصه های حساس جامعه که کشور به آن نیازمند بوده در وسط میدان حاضر است و این شجره طیبه با کارکرد مناسب ،همچون نگین آفتاب می درخشد.
شریفی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج، شعار محوری امسال را “بسیج، خدمتگزار ملت ایران است” اعلام و از افتتاح ۱۲ پروژه خانه محروم در مرکز استان خبر داد و اظهار داشت: امسال در هفته گرامیداشت بسیج بیش از ۱۷۰۰ برنامه در فالب برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری، اجتماعی، ورزشی و نیز پروژه های عمرانی به همت پايگاه های مقاومت،محلات و مساجد در سطح شهرستان ساری اجرا می‌شود.
وی همچنین از تهیه حدود ۲ میلیارد تومان انواع لوازم التحریر و توزیع آن در ماه مهر بین دانش آموزان نیازمند خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح قرارگاه محله مهدوی برای رونق بخشیدن به مساجد با نقش محوری روحانیت و ائمه جماعات مساجد نیز برای رفع مشکلات محلات در دست اجرا می باشد.
فرمانده سپاه ناحیه ساری یکی دیگر از اقدامات سپاه ناحیه ساری را آبرسانی به ۲۰ روستا در بخش دودانگه، چهاردانگه و بخش کلیجان رستاق عنوان و تصریح کرد: برنامه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و اردویی به همت ۶۰۰ پايگاه مقاومت، در هفته بسیج امسال برگزار می‌شود.
سرهنگ شریفی در ادامه با اشاره اغتشاشات اخیر در کشور و استان مازندران، خیانت و خباثت عوامل داخلی ،با همکاری عیادی استکبارجهانی را برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی ایران را آشکار و ددمنشانه توصیف کرد و گفت: دنیای استکبارجهانی با شعار:”زن، زندگی، آزادی ” ، آزادی زنان را در برده گیری و بی بند و باری دنبال می کند و مشخص شد که دست شیطان بزرگ و البته معاندین و منافقین و نیز برخی از وطن فروشان داخلی که فضای کشور را به ناآرامی می کشانند، در این فتنه ها و اغتشاشات آلوده است و به گفته سردار دلها شهید والامقام سردار سلیمانی ملت ایران هرگز از ابن تهدیدات هراسی ندارد و برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی فرصت تلقی می‌شود.
وی همچنین با اشاره به نقش اصحاب رسانه در مقابل بوق های تبلیغاتی عالم، انتظار ملت از مسوولین را خدمت صادقانه و بی منت همانند یک بسیجی عنوان و در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این خصوص که این اغتشاشات کی جمع خواهد شد، خاطر نشان کرد: عده‌ای در حوزه تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله ) و جدی نگرفتن تهاجم و شبیخون فرهنگی کم کاری کردند و مدیریت فضای مجازی رها شد بستر فضای مجازی در گذشته مدیریت نشد،که امروز نسل جوان ما از این گسست فرهنگی آسیب جدی دید.
فرمانده سپاه ساری تاکید بر اینکه ملت نیازمند امنیت ، آرامش و آسایش هستند، این را حق مردم خوب ابران دانست و از همه مسوولین، گروه های احزاب و آحاد جامعه خواست برای تحقق و برآورده شدن نیازهای اساسی مردم ،جهادی و بسیجی وار تلاش کنند.
گفتنی است از ۲۹ آبان الی ۶ آذر ماه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برنامه‌های مختلفی همزمان در سراسر کشور، در استان مازندران برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.