گردهمایی اقوام ایرانی در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین در استان خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمدجواد ساوری گفت: این جشنواره از امروز سه شنبه ۱۷ آبان به مدت پنج روز در گرگان برگزار می‌شود.

اوافزود: جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین تاکنون در چهارده دوره و به‌صورت سالانه برگزار شده است، اما در دو سال گذشته شیوع کرونا ویروس سبب لغو برگزاری آن به‌صورت حضوری شده بود.

ساوری ادامه داد: این جشنواره امسال با رویکرد متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته با تأکید بیشتر به اقتصاد اقوام در کنار فرهنگ اقوام برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در این جشنواره بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: یکی از بخش‌های مهم که در این دوره از جشنواره به آن پرداخته‌شده است حوزه پژوهشی است و در این بخش، همایش ملی و تخصصی با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از پژوهشگران، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته گردشگری برگزار خواهد شد.

ساوری گفت: امسال شعار ایستاده ایم برای جهانی شدن دیوار بزرگ گرگان به عنوان شعار جشنواره پانزدهم انتخاب شده است.

امروز وزیر کشور برای شرکت در مراسم افتتاح پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به گلستان سفر خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.