ماجرای شارژ نشدن گازوئیل در کارت سوخت

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی مازندران می‌گوید: سهمیه گازوئیل خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین کاهش نیافته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،برخی از رانندگان خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در مازندران از شارژ نشدن گازوئیل در کارت سوخت خود گله‌مند هستند و می‌گویند: کاهش سهمیه گازوئیل سبب شده است آن‌ها میزان سفر‌ها و جابجایی کالا را تا یک سوم کاهش دهند.

آن‌ها می‌گویند: گازوئیلی که در کارت سوخت آن‌ها شارژ می شود کفاف ۱۵ روز را هم نمی‌دهد و پس از پایان سهمیه مجبور هستند یا خودرو را در منزل پارک کنند یا از دیگران گازوئیل قرض بگیرند و یا گازوئیل را با نرخ آزاد تهیه کنند.

این رانندگان ادعا می‌کنند سهمیه گازوئیل آن‌ها ابتدا روزانه ۸۰ لیتر بود که الان به ماهانه ۳۰۰ لیتر تغییر کرده است

برخی رانندگان کامیون هم می‌گویند: خودرو‌های سنگین برای یک بار رفت و برگشت از ساری به استان‌های جنوبی ۷۰۰ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند و اگر این تردد دو بار در هفته انجام شود یعنی هر هفته باید ۱۵۰۰ لیتر گازوئیل در کارت سوخت آن‌ها شارژ شود، اما هر ۱۵ روز ۱۵۰۰ لیتر گازوئیل در کارت سوخت آن‌ها شارژ می‌شود

سهمیه گازوئیل هیچ تغییری نکرده است
رجب پور مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری می‌گوید: طبق مصوبه هیات وزیران، سهمیه گازوئیل بر اساس پیمایش وسیله نقلیه، میزان تردد و به شرط داشتن بارنامه تخصیص می‌یابد.

او با بیان اینکه دو نوع سهمیه در کارت سوخت خودرو‌های گازوئیل سوز شارژ می‌شود، گفت: سهمیه پایه و ثابت حدود ۳۰۰ لیتر است، اما هر خودروی دیزلی برمبنای میزان عملکرد، می‌تواند سهمیه سوخت دریافت کند.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری افزود: میزان سهمیه تخصیصی بر اساس پیمایش و کارکرد خودرو را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال و این شرکت این سهمیه را در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ می‌کند.

او در خصوص مشکل پیش آمده برای برخی رانندگان خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین نیز گفت: سهمیه سوخت خودرو‌های سنگین هیچ کاهشی نداشته است مگر اینکه آن خودرو فعالیتی نداشته باشد.

رجب پور گفت: برخی رانندگان خودرو‌های سنگین هم برای جابجایی کالا یا بارنامه نمی‌گیرند یا بارنامه به تعداد پیمایش و تردد دریافت نمی‌کنند که این دو عامل باعث می‌شود سهمیه به آن‌ها اختصاص نیابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.