سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران: نماز به عنوان یک ارزش راستین برای دانش آموزان باید تبیین شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: نماز به عنوان یک ارزش راستین برای دانش آموزان باید تبیین شود و برای اقامه این فریضه واجب دغدغه داشته باشند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، قاسم عزیززاده گرجی روز دوشنبه در اجلاس نماز دانش آموزان استان مازندران با هدف شناسایی، معرفی و تجلیل از الگوهای عملی و فعال اقامه نماز مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری برگزار شد، با اشاره به جایگاه اقامه نماز در آموزه های دینی، اظهار کرد: باید راهکارهای تقویت اقامه نماز در بین دانش آموزان شناسایی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه راه و مسیر ترویج اقامه نماز در مدارس باید علمی پیگیری و عملیاتی شود، افزود: شناخت اولیه از جامعه هدف برای ترویج نماز یک ضرورت بشمار می رود، چرا که برقراری ارتباط انسان با خداوند متعال، نماز است.

این مقام مسوول، ضمن بیان این مطلب که نماز سرچشمه تمام فضایل و کمالات است، تصریح کرد: نماز عمود دین اسلام است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه نماز بزرگترین عبادت و مهمترین سفارش ائمه اطهار(ع) است، گفت: نماز یک ارزش است، بنابرین باید نیاز مخاطب شناسایی و مطابق ذائقه اش برای ترویج نماز فعالیت صورت بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: پذیرش پیش نیاز فهم است، اگر روش ترویج درست نماز بین نسل نو را بکار ببندیم، مخاطب برای اقامه این فریضه واجب به خط می شود.

وی برلزوم بصیرت افزایی در امر اقامه نماز بین دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: پذیرش زمانی اتفاق می افتد که فضای شاد معنوی ایجاد شود.

عزیززاده گرجی با اشاره به اهمیت شناسایی ابزار و روش انتقال پیام، افزود: هنر باید برای انتقال پیام به نسل نو مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه نمازخانه های مدارس باید برای انجام فرایض دینی مملو از فضای شاد و مفرح منطبق با شئونات اسلامی باشد، گفت: مطابق آیات قرآن کریم اگر شرح صدر اتفاق نیفتد، پذیرش پیام محقق نمی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.