قیمت یورو برای دومین بار در یک ماه از دلار کمتر شد

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز به نقل از راشاتودی، به دلیل نگرانی سرمایه گذاران درباره رکود اقتصادی منطقه پولی یورو، روز دوشنبه قیمت این ارز برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته از دلار آمریکا کمتر شد.

 

بر اساس این گزارش، قیمت یورو قبل از اینکه برخی ضررها را جبران کند، تا ۰.۹۹۳۵ دلار سقوط کرد. این رقم یکی از پایین‌ترین سطوح در دو دهه اخیر پس از صعود به حدود ۱.۰۳ دلار در اوایل ماه جاری میلادی محسوب می‌شود. یورو در ماه فوریه حدود ۱.۱۵ دلار معامله شد.

 

کیت جوکس، استراتژیست ارز خارجی در شرکت خدمات مالی سوسیته ژنرالSociete Generale در یادداشتی خطاب به مشتریان نوشت: پایان تابستان دوباره یورو را تحت فشار قرار می‌دهد… تا حدی به این دلیل که “شمشیر داموکلس” (تهدید همیشگی) بالای سر اقتصاد اروپا آویزان است و از بین نمی‌رود.

 

یورو اخیرا در یک روند نزولی ثابت بوده است چرا که ترس از رکود اقتصادی منطقه یورو در بحبوحه افزایش عدم اطمینان در مورد عرضه انرژی روسیه تشدید شده است. در ماه ژوئیه، یورو برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ با دلار برابری کرد.

 

به گفته مورگان استنلی، یورو می تواند در فصل جاری به ۰.۹۷ دلار کاهش یابد، سطحی که از اوایل دهه ۲۰۰۰ مشاهده نشده است.

 

در عین حال، مؤسسه نامورا اینترنشنال Nomura International پیش‌بینی می‌کند تا پایان سپتامبر ارزش یورو باز هم کاهش یابد و به ۰.۹۷۵ دلار برسد، پس از آن بازار می‌تواند به دنبال شکستن سطح ۰.۹۵ دلار یا احتمالاً پایین‌تر از آن باشد، چرا که فشار بر منابع انرژی احتمال قطع برق و خاموشی‌های گسترده در قاره سبز را افزایش می‌دهد و احتمالاً افزایش واردات انرژی را ضروری می‌کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.