پیش بینی برداشت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با افزایش عملکرد مرکبات، پیش بینی می شود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات از سطح باغات مازنران برداشت شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حسن عنایتی کلیجی در جلسه ستاد شورای سیاست گذاری توسعه بخش کشاورزی مازندران که با حضور استاندار برگزار شد، گفت: امسال، سال زراعی خوبی در استان داشتیم و خرید گندم از ۶۸ هزار تن در سال گذشته به ۸۳ هزار تن ارتقا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۴ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است، ادامه داد: ۲۰ درصد اراضی کشاورزی استان دیمزار است که امسال ۶۰ هزار هکتار در قالب طرح جهش تولید اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ درصد افزایش تولید برنج داشته باشیم و ۸۰۰ هزار تن برنج سفید تولید شود.

این مسئول اظهار کرد: با انجام کشت دوم در استان پیش بینی می‌شود در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شلتوک و یک میلیون تن برنج سفید تولید شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی بر این است با افزایش عملکرد مرکبات، بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید شود، اضافه کرد: مگس میوه یکی از آفت های مهم در باغات استان است که به دلیل شرایط آب و هوایی شاهد افزایش جمعیت این آفت هستیم.

عنایتی با اشاره به اینکه اگر این آفت فراگیر شود شاهد کاهش صادرات مرکبات استان خواهیم بود، گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران و مرغداران استان پرداخت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.