برخورد با فرار مالیاتی در گلستان تشدید می‌شود/ با کسی تعارف نداریم

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از تشدید برخورد با فرار مالیاتی در استان خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک با حکم دادستانی با افرادی که فرار مالیاتی دارند برخورد خواهیم کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمدتقی حاجی‌مشهدی اظهار کرد: سیاست شفافیت فعالیت اقتصادی و عدالت مالیاتی همیشه موردتأکید امور مالیاتی است و متأسفانه برخی از مودیان با وجود تراکنش مالی بالا از پرداخت مالیات شانه خالی می کرده و حتی پرونده مالیاتی نداشتند که امسال سازمان امور مالیاتی بحث تراکنش های بانکی از طریق دستگاه کارتخوان را موردبررسی قرار داد و از این طریق بیش از ۴۰ هزار مودی مالیاتی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۶ هزار و ۱۹۰ مؤدی مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم کردند، تأکید کرد: اظهارنامه مالیاتی در بخش مشاغل با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده ، همچنین در بخش مالیات اشخاص حقوقی نیز ۶ هزار و ۵۰۲ اظهارنامه اشخاص حقوقی طی سال گذشته در گلستان دریافت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه ۹۷ درصد از مؤدیان گلستانی در بخش اشخاص حقوقی، اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم کردند که نسبت به مدت مشابه با کاهش سه درصدی همراه بوده است، بیان کرد: در بخش اظهارنامه املاک یا صاحبان املاک تجاری در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۱۸ فقره اظهارنامه مالیاتی صادر شد که امسال این تعداد به ۱۴ هزار و ۷۱۸ فقره اظهارنامه معادل ۹۳ درصد رسیده است.

حاجی‌مشهدی، میزان مالیات ابرازی املاک طی سال گذشته در گلستان را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: میزان مالیات ابرازی املاک در سال جاری به هفت میلیارد تومان رسیده و با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

وی به فرار مالیاتی یکی از خیرین گلستانی اشاره کرد و گفت: پرونده فرار مالیاتی این شخص در دست بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام می شود، فرار مالیاتی خط قرمز سازمان امور مالیاتی است و همه افراد انتظار دارند ما با افرادی که فرار مالیاتی دارند برخورد کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از تشدید برخورد با فرار مالیاتی در استان گلستان خبر داد و افزود: ما مجوز قانونی برای پلمب مراکزی که فرار مالیاتی دارند را از دادستان مرکز گلستان دریافت کردیم و خوشبختانه رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان در این بخش حمایت خوبی از ما داشتند.

حاجی‌مشهدی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک با حکم دادستانی با افرادی که فرار مالیاتی دارند برخورد خواهیم کرد، بیان کرد: ما در بحث فرار مالیاتی با کسی رودربایستی ندارم و اجازه نمی دهیم این افراد در روز روشن نسبت به ثبت چنین تخلفی اقدام کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از تولیدکنندگان نیز به بهانه حمایت از تولیدکننده از پرداخت مالیات شانه خالی می کنند، خاطرنشان کرد: کسی نباید انتظار داشته باشد چون تولیدکننده است نباید مالیات بپردازد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان متذکر شد: در سال گذشته برای حمایت از تولیدکنندگان پنج درصد کاهش نرخ مالیاتی را لحاظ کردیم و تقسیط بلندمدت از دیگر اقدامات ما برای حمایت از تولیدکنندگان بود، همه این اقدامات در راستای حمایت از تولید انجام شده اما این اقدامات دلیل بر عدم دریافت مالیات از فعالان این بخش نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.