هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را از بعدازظهر فردا شنبه تا صبح روز دوشنبه ناامن اعلام کرده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با تقویت جریانات خنک شمالی، دریای خزر از بعدازظهر شنبه تا صبح روز دوشنبه با رگبار باران، احتمال رعد و برق و وزش باد مواجه است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۹ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.
در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.
مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی مازندران روز گذشته نیز با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی این استان از بعدازظهر روز پنجشنبه تا اواخر روز سه شنبه هشدار داده بود.
هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی را صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر در غرب استان با احتمال رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی کرده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۴ و در ارتفاعات نیز بین ۲۳ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

طبق پیش بینی هواشناسی آسمان مازندران در روز شنبه نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و از بعدازظهر به تدریج ابری همراه با رگبار پراکنده و وزش باد همراه است. بیشینه دما نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سلسیوس پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز نیمه ابری در بعضی ساعات ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، همراه با کاهش نسبی دما با رگبار متناوب باران، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۲۹ درجه و در ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه هفته آینده را نیز در صبح با بارندگی، در ارتفاعات مه‌آلود و از بعدازظهر به تدریج با کاهش ناپایداری با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۲۹ و در ارتفاعات نیز بین ۱۷ تا ۲۱ درجه سلسیوس پیش بینی کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.