گیلان مهمترین خاستگاه اسب کاسپین است

سرداور مسابقات اسب سواری کشور گفت: استان گیلان مهمترین خاستگاه اسب کاسپین در کشور بوده و به همین جهت همه ساله میزبانی این رقابت ها را نیز برعهده دارد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، بهرام خیرخواه روز جمعه اظهار داشت: اسب کاسپین به لحاظ توانمندی و استقامت یکی از اسب های پایه در دنیا محسوب می شود و به همین خاطر طی سال های گذشته این نژاد در قاره اروپا، به ویژه کشور انگلستان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که متاسفانه در کشور خودمان آن طور که باید ویژگی و جایگاه این نژاد برای تولیدکنندگان آن آشکار نشده که امیدواریم با حمایت فدراسیون سوارکاری، انجمن ها و کانون های مرتبط گام های لازم و ارزنده ای برای رشد این نژاد که از دخایر ژنتیکی اسب ایرانی نیز محسوب می شود، برداشته شود.

خیرخواه با بیان اینکه اسب کاسپین از قدیمی ترین نژاد اسب های دنیا بوده و به لحاظ اقتصادی نیز ارزشمند می باشد، تصریح کرد: این نژاد علاوه بر ویژگی های ورزشی و سوارکاری، به لحاظ سرمایه گذاری می توان استفاده بهینه ای از آن به عمل آورد و در این راستا بایستی اقدامات ویژه ای برای جلوگیری از قاچاق این اسب نیز صورت گیرد.

دومین دوره جشنواره ملی اسب کاسپین از سوی فدراسیون سوارکاری طی ۲ هفته گذشته به میزبانی شهر رضوانشهر استان گیلان و با قضاوت بهرام خیرخواه به عنوان سرداور برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.