کارشناس هواشناسی خبر داد؛ ورود سامانه بارشی جدید به اصفهان از یکشنبه ۱۶ مرداد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی جدید به استان از یکشنبه شانزدهم مردادماه خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، ابراهیم هنرمند با بیان اینکه این سامانه ماهیت مونسونی ندارد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه غربی، مناطق جنوب و غرب استان را در برمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با فعالیت این سامانه، افزایش ابر، بارش‌های رگباری و رعد و برق را انتظار داریم و درباره شدت بارش‌ها در روزهای پیش رو اطلاع رسانی خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: دما تا جمعه هفته جاری روند افزایشی دارد و بیشینه‌های دما به ویژه در طول روز بین یک تا سه درجه سانتیگراد در بیشتر مناطق استان بالا می‌رود و ممکن است بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان طی این مدت دوباره به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

هنرمند با بیان اینکه تا سه روز آینده جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است و وزش باد به نسبت شدید پدیده غالب خواهد بود، اضافه کرد: دمای هوا تا فردا تغییر محسوسی ندارد و بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی افزود: کاشان با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر کماکان گرم‌ترین نقطه استان است و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین منطقه استان پیش بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.