نماینده آستارا: واردات برنج در زمان دروی محصول درست نیست

نماینده آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات برنج در زمان دروی این محصول به نفع کشاورزان نیست و باید از این قشر با هدف رونق تولید ملی حمایت شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، غلامرضا مرحبا روز چهارشنبه اظهار کرد: کشاورزان و به خصوص شالیکاران با هزینه‌های بالا و با استفاده از نهاده‌های بسیار گران در امر تولید برنج در کشور فعالیت می‌کنند و از این رو نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی افزود: متاسفانه در چنین وضعیتی واردات برنج از همان زمان اولین دوره برداشت محصولات آغاز می‌شود که تداوم این چرخه واردات به ضرر کشاورزان است؛ آن هم در شرایطی که نظارت شایسته‌ای هم بر بازار برنج وجود ندارد.

نماینده آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به واردات صدها تن برنج در روزهای گذشته از گمرک زاهدان، بیان کرد: با همه این مسائل و با وجود تذکرات لازم درباره محل نگهداری آنها، متاسفانه برنج‌ها در پی بارش‌های موسمی در جنوب شرقی کشور از بین رفته است.

وی در مورد علت بروز این مساله اضافه کرد: مراجع تحویل گیرنده کالا اقدام مناسبی برای حفاظت از برنج‌های وارداتی انجام نداده بودند و از همین رو نیز به‌زودی کارگروه ویژه‌ای برای بررسی زوایای موضوع در مجلس شورای اسلامی تشکیل و مقصران شناسایی خواهند شد تا از تکرار چنین مسائلی جلوگیری شود.

حدود سه هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شالیکاری در آستارا وجود دارد که سالانه ۱۵ هزار تن شلتوک برداشت و هشت هزار و ۲۰۰ تن برنج تولید می‌شود.

شهرستان آستارا با جمعیت افزون بر ۹۱ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.