افزایش ۳۲.۵ درصدی مبارزه با سن غلات در همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان از افزایش ۳۲.۵ درصدی مبارزه با سن‌ غلات در استان خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، محمدشهرام پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت ۵۹۶ هزار هکتار غلات در استان اظهار کرد: ۴۳۶ هزار هکتار گندم کشت شده که ۷۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۳۶۵ هزار هکتار به صورت دیم بوده است.

وی گفت: در محصول جو هم حدود ۱۵۹ هزار هکتار کل سطح زیرکشت است که ۵۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۱۰۸ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: در حال حاضر در مرحله داشت غلات هستیم که در این مرحله مبارزه با سن غلات به ویژه سن مادر در حال انجام است.

وی گفت: تا پایان فروردین حدود ۱۲۸ هزار و ۹۳۶ هکتار مبارزه با این آفت انجام شده که کار را از نیمه فروردین‌ماه آغاز کردیم.

پرورش تاکید کرد: در سال گذشته و در تاریخ مشابه ۹۷ هزار و ۲۵۱ هکتار سطح مبارزه شیمیایی با این آفت انجام گرفته بود و امسال تا این تاریخ نسبت به سال گذشته ۳۲.۵ درصد افزایش مبارزه داشتیم.

وی گفت: در این راستا از تمام ظرفیت سازمان جهاد کشاورزی؛ مراکز جهاد کشاورزی و تعاونی‌های تولید استفاده کردیم و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اردیبهشت مبارزه با سن مادر ادامه پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه نسبت به سال‌های گذشته بارش کمتری داشتیم و میانگین دما یک تا یک و نیم درجه بیشتر بوده اما تمام کشاورزان ترغیب شده‌اند بیشترین سطح مبارزه را علیه این آفت داشته باشند تا محصولی سالم و عاری از آفت‌زدگی تولید کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.