تبعیض و باندبازی همچنان در حوزه کشاورزی قزوین ادامه دارد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه همچنان برخی از رویه های تبعیض آمیز و مبتنی بر باند بازی و جناح گرایی برخی افراد که موجب ناراحتی مردم از مسئولان سابق در حوزه کشاورزی بود، ادامه دارد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، فاطمه محمدبیگی با اشاره به بررسی وضعیت آب کشاورزی روستای مهدی آباد بزرگ اظهار کرد: سال گذشته از اراضی کشاورزی این روستا بازدید داشتم و به مدیرکل وقت جهادکشاورزی استان تذکرات لازم را دادم.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل عدم رضایت کشاورزان از مدیریت سابق جهاد کشاورزی، عدم رعایت تناسب سهمیه آب کشاورزان در مناطق بود که متأسفانه شاهد ناعدالتی و برخورد تبعیض آمیز در ارائه مجوزهای بهره برداری از چاه های آب کشاورزی بودیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک تصریح کرد: مطالبه مهم ما از شرکت آب منطقه ای قزوین و جهاد کشاورزی استان برای رفع مشکلات آب کشاورزی است.

محمدبیگی گفت: مسئولان مربوطه بخشی از کار را تا حدودی تسهیل کردند اما متأسفانه همچنان برخی از رویه های تبعیض آمیز و مبتنی بر باند بازی و جناح گرایی برخی افراد که موجب ناراحتی مردم از مسئولان وقت در حوزه کشاورزی بود، ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته جلسه ای با کشاورزان مهدی آباد بزرگ برگزار کرده و در حال پیگیری موضوع از آب منطقه ای و جهاد کشاورزی قزوین است، تاکید کرد: ادارات مذکور باید در این موضوع ورود کرده و اگر مجوز ناعادلانه ای در گذشته صادر شده، اصلاح کنند زیرا آب کشاورزی حق همه کشاورزان منطقه است و زمانی که بیش از ۲۰ طرح مجوز دار کشاورزی داریم باید با آنها به عدالت رفتار شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک افزود: یکی از اعتراضات مردمی در روستای مهدی آباد بزرگ این بود که برخی با زمین های کشاورزی مساوی و یا حتی کمتر، سهمیه آب بیشتری را می گیرند که این بنا از اول اشتباه بوده و باید اصلاح شود. در صورت نیاز، جهاد کشاورزی و مردم مهدی آباد بزرگ می توانند این بحث را به صورت حقوقی دنبال کنند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با سال های خشکسالی روبرو هستیم و امسال هم جزو سال های کم آبی استان به شمار می رود، احتمال تنش های آبی وجود دارد، بنابراین برای جلوگیری از بروز تنش در مزارع و باغات مهدی آباد بزرگ که دشت بسیار زرخیز و کشاورزان زحمت کشی دارد باید تقسیم بندی عادلانه آب صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.