آتش‌سوزی در سه نقطه ازپناهگاه حیات وحش میانکاله

اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران از وقوع سه فقره آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق استان خبر داد و اعلام کرد که این آتش‌سوزی‌ها باتلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست به طور کامل مهار شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، روابط عمومی محیط زیست مازندران زمان وقوع این آتش سوزی ها را دوشنبه شب اعلام کرد.

بر اساس این گزارش ، اولین آتش سوزی پناهگاه حیات وحش میانکاله در سال ۱۴۰۱ از ساعت ۲۰ ۱۵ فروردین در نوار ساحلی این پناهگاه رخ داد که باتلاش چهار ساعته مامورین پناهگاه سرانجام در ساعت ۲۴ مهار و خاموش شد.

دومین و سومین آتش سوزی در نوار ساحلی پناهگاه حیات وحش میانکاله هم طبق این گزارش ساعت ۴ بامداد ۱۶ فروردین رخ داد که باتلاش مامورین این پناهگاه ساعت ۶ صبح آتش سوزی نقطه دوم و ساعت ۹ صبح آتش سوزی نقطه سوم مهار و خاموش شد.
محیط زیست مازندران وسعت دقیق آتش سوزی را اعلام نکرد ولی وعده داد که پس از اطفای کامل حریق برآورد و اعلام خواهد شد.
طبق این گزارش پوشش های گیاهی سازیل و درختچه های انار در این سه حادثه طعمه حریق شد و عامل آتش سوزی هم انسانی بود که شناسایی برای افراد متخلف در دست بررسی است.

تالاب بین‌المللی میانکاله با ۶۸ هزار هکتار مساحت در شرق مازندران و درحوزه استحفاظی شهرستان بهشهر و در حاشیه دریای خزر واقع است. این تالاب که در دل شبه جزیره میانکاله واقع شده، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی به ویژه مواد غذایی مهم‌ترین زیستگاه بیش از ۳۲۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاه به شمار می‌رود.

طبق آمارهای رسمی ، سال گذشته حدود ۴۵ فقره آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله گزارش شده بود که در یکی از این آتش سوزی ها که اول اسفند پارسال رخ داده بود دستکم ۲۰ هکتار از پوشش گیاهی و درختی این عرصه در آتش سوخته بود.

گزارش رسمی محیط زیست مازندران نشان می دهد که سال ۱۳۹۹ نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله ۱۶ مورد آتش‌سوزی رخ داد که مجموع مساحت این اراضی ۳۸۰ هکتار بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.