۲۵ روستای طالقان تا سوم خرداد از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

نماینده مردم شریف ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان وچهارباغ از گازرسانی به ۲۵ روستای طالقان تا سوم خرداد سال‌جاری خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علی حدادی، نماینده مردم طالقان، هشتگرد، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، امروز با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با مدیرکل گاز استان البرز و پیرو جلسات سال گذشته با وزیر نفت برای بحث گازرسانی به حوزه انتخابیه، اظهار کرد: سوم خرداد شعله‌های گاز ۲۵ روستای شهرستان طالقان روشن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از زمان دولت قبل پیگیری و در دستور کار بوده است، افزود: دو جلسه در این زمینه با وزیر نفت دولت سیزدهم برگزار شده و اوجی وزیر نفت دستورات لازم برای تامین اعتبار و گاز رسانی به روستاهای طالقان را داده است.

حدادی در خصوص پیگری تکمیل گازرسانی، گفت: برای تسریع و سرعت بخشید به عملیات گازرسانی جلسه ای پیگری اقدامات در هفته دوم فروردین ۱۴۰۱ با مدیرکل گاز استان البرز برقرار گردید که خرداد ماه ماه شعله گاز در ۲۵ روستا روشن شود .

نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روستاهای جوستان، خودکاوند، سفج خانی، گلیرد، منگلان، نسا اولیا ،مرجان، حصیران، ابصار، کرکبود، کویین، نویز، هشان ، گوران، کرود، سکران چال، وشته، محسن آباد، کش، کشرود، روشنابدر، شهراسر، تکیه ناوه، عالی سر و نسا سفلی جزو روستاهایی هستند که شعله‌های گاز آنها تا سوم خرداد روشن می‌شود، بیان کرد: اعتبارات گاز رسانی به این روستاها از محل بودجه ملی است.

حدادی با بیان اینکه تا پایان مردادماه سالجاری شعله‌های گاز به ۵ روستای دیگر در بالا طالقان می‌رسد، عنوان کرد: ساکنان روستاهای مهران، ناریان، دیزان، خیکان و پراچان نیز می‌توانند از نعمت گاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور وزیر نفت کار گازرسانی به روستاهای پایین طالقان هم آغاز می‌شود، تصریح کرد: گاز رسانی به روستاهای باقی مانده نیز در دستور کار قرار گرفته است و گازرسانی به روستاهای پایین طالقان با شناسایی پیمانکار آغاز شده است.

حدادی با بیان اینکه پیگیری وجلسات متعدد با وزرای نفت دولت دوازدهم وسیزدهم جهت گازرسانی حوزه انتخابیه گفت: با توجه بیان پیگری گازرسانی شهرستان نظرآباد ،ساوجبلاغ و چهارباغ پایان رسید وشهرستان طالقان با توجه به سرد سیربودن و پراکندگی گسترده تمام تلاش خود را جهت پیگری برای گازرسانی سریعتر انجام دادیم که مردم عزیزمان از نعمت گاز برخوردارشوند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم با پیگری گازرسانی به همه ی روستاهای شهرستان طالقان را شهرستان سبز اعلام شود و درخصوص اینکه برای برای تسریع در توسعه مناطق روستایی باید اقدام جهادی صورت پذیرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در خصوص پیگری تخصیص بودجه در مناطق مختلف حوزه انتخابیه ورفع کاستی ها منابع محرومیت زدایی خوبی پیش بینی شده است، بیان کرد: بر رفع مشکل کمبود گاز در استان البرز و تأمین انرژی گاز تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در ساعت، توزیع مناسب گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف با چشم‌انداز ۵۰ سال آینده را تأمین می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.