زیباترین روستای گناباد که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند

روستای روچی از لحاظ زیبایی و آب وهوا و نوع بافت بهترین روستای منطقه محسوب می‌شود که بدان جهت شهره خاص و عام شده‌است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،روستای روچی جنوب غربی گناباد در خراسان رضوی واقع شده و از شمال به روستای شیراز آباد و از شمال غربی به تفرجگاه علی آباد ودهستان زیبد و از سمت شرق به روستای سقی متصل شده‌است .این روستا در مرکزیت دهستان زیبد، بخش کاخک واقع شده‌است. همچنین از لحاظ مکانی در کنار رود فصلی منطقه واقع شده که این خود جنبه تفریحی داشته و باعث آمدن مردم از نقاط مختلف به این روستا می شود.

آب روستا از محل های مختلفی از قبیل قنات و کاریز و چشمه های فصلی در زمستان تامین می شود که بزرگترین قنات آن معروف به قنات کال شرونه است این قنات در تمام فصول آب دهی دارد که بیشترین آبدهی آن در زمستان است و محل های تامین آب این قنات از جذب شدن و ته نشین شدن آب سد روستا است.

تنها سدی که در بخش کاخک اغلب ساله ها آبگیری میشود سد روچی میباشد و طبیعت زیبای آن در فصل بهار مسافران گردشگران زیادی رابه خود جذب نموده است.

چنار روچی درختی با قطر تنه ای حدود ۴ متر و محیط تنه ای بیش از ۱۰ متر دارای بزرگترین تاج پوشش ممکن را در ایران و شاید در در جهان دارد که که در مرکز روستا واقع شده‌است و سایه درخت چنار مکانی برای تجمع اهالی می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.